محمدرضا یوسفی به بازآفرینی بخش اساطیری و پهلوانی شاهنامه در قالب 56 جلد از یک مجموعه 100 جلدی پرداخته که از سوی «خانه ادبیات» منتشر می‌شود.

محمدرضا یوسفی، نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر افزود: قرار است انتشارات «خانه ادبیات» داستان‌های شاهنامه را برای بچه‌ها در 100 جلد منتشر کند؛ این بزرگ‌ترین مجموعه‌ای است که تاکنون برای کودکان منتشر شده؛ تاکنون 25 جلد از این مجموعه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

نویسنده کتاب «بچه‌های خاکی» درباره انتخاب بخش اسطوره‌ای و پهلوانی شاهنامه برای بازآفرینی گفت: این قسمت از شاهنامه قابلیت دراماتیزه شدن دارد؛ اگر بخش اسطوره‌ای و پهلوانی را نادیده بگیریم، تنها بخش تاریخی شاهنامه باقی می‌ماند که تاریخ دوره ساسانیان است و جذابیتی برای بچه‌ها ندارد، اما در دو بخش پهلوانی و اساطیری به راحتی می‌توان خیال‌پردازی و داستان‌سرایی کرد.

یوسفی، شاهنامه جلال خالقی مطلق را اساس کار خود قرار داده و آنچه بازآفرینی کرده سه چهارم جلد نخست از شاهنامه خالقی مطلق را در برمی‌گیرد. محمدرضا یوسفی، داستان‌های شاهنامه را در قالب 56 جلد از یک مجموعه 100 جلدی بازآفرینی و باقی داستان‌ها را جمال‌الدین اکرمی بازنویسی کرده است.

تاکنون 25 جلد از این مجموعه 100 جلدی از سوی «خانه ادبیات» منتشر شده؛ 40 تصویرگر این داستان‌‌ها را تصویر کرده‌اند و مدیریت هنری مجموعه با جمال‌الدین اکرمی بوده است.