سازمان تنظیم کننده مقررات مالی نیویورک، نام ۲۰ شرکت بیمه را برای تحقیق درباره احتمال نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران به فهرست تحقیقات خود اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتد پرس روز پنجشنبه از آغاز تحقیقات بازرسان مالی نیویورک خبر داد که تمرکز ویژه ای بر روی شرکت هایی کرده اند که بیمه مجدد را برای کشتیرانی و حمل و نقل کالا به ایران می کنند.

بر اساس این گزارش، قبل از این نیز، شعبه خدمات مالی نیویورک از‌۲۰ شرکت غیر آمریکایی دیگر نیز به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران تحقیقاتی به عمل آورده بود.

آمریکا از اول سال جاری میلادی دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران را وضع کرد که بخش‌های مختلفی مانند کشتیرانی، کشتی‌سازی و واحد پول ملی را هدف قرار داده بود. این تحریم‌ها همچنین شامل شرکت‌های خارجی بیمه و بیمه مجدد است که در آمریکا فعالیت دارند و به کالاهای صادراتی به ایران خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کنند.

این تحریم‌ها در ژانویه سال جاری به امضای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا رسید و از اول ژوئیه به اجرا گذاشته شد.

فشارهای فوق در راستای تحریم های اعمال شده سال گذشته توسط آمریکا و اتحادیه اروپا در زمینه بیمه کشتیرانی است. در حالی که جمهوری اسلامی بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده است و هیچ مدرکی علیه آن ارائه نشده است، اما غرب همچنان بر تشدید تحریم ها ادامه می دهد.