بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد با تاكيد بر برپايي تظاهرات گسترده در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان، روز قدس را روز بسيج عمومي مسلمانان عليه اسراييل دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به پنجم مرداد و سالروز اقامه نخستين نماز جمعه در نظام جمهوري اسلامي ايران به امامت مرحوم آيت الله طالقاني، نماز جمعه را نماد حاكميت ديني در كشور دانست و افزود: اگر در كشوري حاكميت ديني وجود نداشته باشد؛ برپايي نماز جمعه در آن كشور جايز نيست.

وي اظهار داشت: براي اقامه نماز جمعه حتما بايد ولي فقيه در راس حكومت باشد و امام جمعه نيز با اذن و اجازه او منصوب شده باشد.

حجت الاسلام يعقوبي نمازهاي يوميه را پرواز روح و عامل صيقل جان دانست و گفت: نماز جمعه پرواز ويژه اي محسوب مي شود كه روح آدمي را جلا مي دهد و به سبب جايگاه و اهميت آن به معناي واقعي در راس همه امور قرار دارد.

وي با بيان اينكه نماز جمعه بندگي در عين زندگي است، اظهار داشت: مسلمانان با حضور در نماز جمعه ضمن آگاهي از مسائل ديني، سياسي، اجتماعي و ... از بركات معنوي فراوان اين نماز باصلابت نيز بهره مند مي شوند.

خطيب نماز جمعه بجنورد با اشاره به اينكه نماز ذكر است و نماز جمعه نيز ذكر كثير محسوب مي شود، اضافه كرد: نماز جمعه محور وحدت و پيوند دهنده دل هاي مومنين به شمار مي رود.

حجت الاسلام يعقوبي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روز قدس، اين روز را يادگار ارزشمند امام خميني(ره) براي تمامي مسلمين دانست و گفت: روز قدس، روز جهاني اسلام است چرا كه در اين روز با ابتكار امام راحل، تمامي مسلمين جهان عليه اسراييل غاصب، بسيج مي شوند.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي روز قدس را روز فرياد مستضعفين در برابر مستكبرين ذكر كرد و افزود: در اين روز تمامي ملت هاي مسلمان جهان، هم صدا و هم ندا نابودي اسراييل و آزادي قدس شريف را فرياد مي زنند.

وي با تاكيد بر برگزاري راهپيمايي پرشور روز قدس در كشور، از تمامي مردم و نمازگزاران خواست تا جمعه هفته آينده با حضور گسترده در راهپيمايي روز قدس، خشم و انزجار خود از رژيم غاصب صهيونيستي را فرياد بزنند.

حجت الاسلام يعقوبي همچنين در ادامه با اشاره به فرا رسيدن ليالي قدر، با بيان اينكه بايد شب قدر را قدر بدانيم، اظهار داشت: در اين شب خود را در درياي رحمت الهي شستشو دهيم و سعادت ابدي و حيات طيبه را از خداوند متعال مسئلت نماييم.