خرم آباد - خبرگزاری مهر: علی رغم اینکه در طول دو هفته گذشته گرمای هوا در برخی نقاط کشور رکورد زد اما در استان لرستان بالاترین دمای ثبت شده 48 درجه بود که به گفته مدیر کل هواشناسی لرستان ثبت این درجه دمای هوا مسبوق به سابقه است.

نورالدین سپهوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با وجود اینکه استان لرستان نیز به مانند بیشتر نقاط کشور طی دو هفته گذشته با گرمای شدید هوا مواجه بود اما با بررسی آمارهای بلندمدت متوجه می شویم که پیش از این نیز لرستان شاهد چنین دمای هوایی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون طی سالجاری دمای هوا در این استان رکورد نزده است، عنوان کرد: در این مدت برای خرم آباد به عنوان مرکز لرستان دمای هوای 44 درجه ثبت شد.

مدیر کل هواشناسی استان لرستان عنوان کرد: همچنین در این مدت در شهرستان پلدختر نیز دمای هوا تا 48 درجه بالا رفت ولی رکورد شکنی صورت نگرفت.

سپهوند عنوان کرد: مطابق آمارهای موجود در این اداره کل در طول دوره آماری بلندمدت دماهای بیشتر از این هم در استان ثبت شده است.

وی عنوان کرد: البته دلیل اینکه مردم احساس کردند که امسال گرم تر از سالهای قبل بوده است افزایش طول دوره زمانی گرما طی روز بوده است.

مدیر کل هواشناسی استان لرستان یادآور شد: به عنوان مثال در روزهایی که دمای هوا در خرم آباد به مرز 44 درجه رسید تا چندین ساعت این دما در مرکز استان ثابت بود و همین امر موجب شد که شدت گرمای هوا بیشتر از سوی مردم احساس شود در صورتیکه در سالهای قبل این گونه نبوده است.