رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پرستاران در خط مقدم نظام سلامت به مردم خدمت می کنند و هر دولتی که در اجرای مصوبات مربوط به پرستاران کوتاهی کند، مرتکب خطا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا عزیزی، 5 مصوبه اخیر دولت برای پرستاران را بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر خواند و افزود: قطعاً اجرای این مصوبات بسیار موثر و به نفع جامعه پرستاری است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که پرستاران بخش مهمی از نظام سلامت کشور را تشکیل می دهند و در خط مقدم ارائه خدمات سلامت قرار دارند لذا قانونمند شدن و نظام مند شدن خدمات پرستاری علاوه بر اینکه به نفع صنف پرستار است نقش بسزایی در افزایش میزان رضایتمندی مردم از سیستم بهداشت و درمان کشور دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر لزوم اجرایی شدن این 5 مصوبه گفت: اجرای قانون دیگر الزامات نمی خواهد. وقتی مسئله ای شکل قانونی به خود گرفت قوه مجریه وظیفه دارد آنها را تا اجرایی شدن کامل پیگیری کند و اگر این کار را نکند خطا کرده است و قابل پیگیری است.

عزیزی خاطر نشان کرد: مجلس نیز قطعاً اجرایی شدن این مصوبات را پیگیر است و این قول مساعد را به جامعه پرستاری می دهیم که در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز روند اجرایی شدن آنها را پیگیری کنیم.