قم - خبرگزاری مهر: استاندار قم بر برپايي نمايشگاه توانمندي‌هاي قرآني قم در طول سال و مناسبت‌هاي مختلف تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، كرم رضا پيريايي در آخرين روز از برپايي نمايشگاه بزرگ قران و عترت قم، با حضور در محل مجتمع ناشران، از بخش هاي مختلف اين نمايشگاه قراني ديدن كرد.

استاندار قم در حاشيه اين بازديد كه تا ساعت 2.5 بامداد به طول انجاميد، ضمن قدرداني از تلاش متوليان اين امر مهم، برپايي نمايشگاه بزرگ قران و عترت در ايام بهار قرآن را، فرصتي مغتنم براي انس و پيوند بيشتر قرآن دوستان با اين كتاب آسماني عنوان كرد و گفت: آثار بسيار نفيس و كم نظيري در اين نمايشگاه عرضه شده بود كه ديدن آن مي‌تواند نشاط و لذت معنوي خاصي را در بازديد كنندگان ايجاد نمايد.

وي توسعه آموزه‌هاي قراني و فراگير شدن قران در جامعه را از اهداف اصلي اين نوع نمايشگاه ها برشمرد و با اشاره به ظرفيت‌هاي غني قم در حوزه فرهنگ قراني، تصريح كرد: برپايي نمايشگاه بزرگ قرآن و عترت، علاوه بر معرفي ظرفيت‌هاي قم، محيط فرهنگي و مذهبي مناسبي را براي خانواده‌ها در ماه مبارك رمضان فراهم كرده است كه جا دارد عرض تشكر ويژه‌اي را از زحمات همه دست اندركاران و فعالان قراني استان داشته باشم.

استاندار قم همچنين با اشاره به استقبال خوب اقشار مختلف مردم قم و و زوار از اين نمايشگاه، لزوم برپايي نمايشگاه توانمندي‌هاي قراني قم در طول سال و ايام و مناسبت هاي مختلف را خواستار شد.

گفتني است موسسات قرآنی، ناشران فعال در حوزه قرآن و اهل بیت، کانون های فرهنگی و هنری مساجد قم، مطبوعات قرآنی، موزه آثار نفیس، نرم افزارها و رسانه های دیجیتال قرآنی، سایت ها و وبلاگ های قرآنی، صنایع دستی، تابلو فرش و غرفه کودک و نوجوان از جمله بخش های نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت قم را تشكيل مي داد كه از 27 تير تا 4 مرداد در محل مجتمع ناشران پذيراي بازديد كنندگان بود.

عرضه بیش از 600 نرم افزار در نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت قم

مسئول بخش رسانه‌های دیجیتال نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت استان قم از ارائه و عرضه بیش از 600 نرم افزار در این نمایشگاه خبر داد.

سعید مشهدی افزود: 53 موسسه نرم افزاری استان قم در قالب 40 غرفه آثار و محولات خود را ارائه کردند.

وی در بخشی از سخنان خود برگزاری این نمایشگاه به ویژه بخش نرم افزاری آن را مایه آبرومندی استان دانست و افزود: شرکت کنندگان در این نمایشگاه برنامه ریزی و استقبال مناسبی برای شرکت در نمایشگاه داشتند.

وی ادامه داد: ارائه و عرضه این حجم از تولیدات بیانگر ظرفیت بالای استان قم در این عرصه است که توسعه بیشتر آن نیازمند حمایت مسوولان و دستگاه های مختلف است.

مشهدی برگزاری این نمایشگاه را اقدام بزرگی ارزیابی کرد و گفت: امسال نمایشگاه قابل قبولی برپا شد.

وی حمایت و کمک در عرصه های قرآنی را وظایف همه دستگاه ها و نهادها عنوان کرد و گفت: برپایی و تامین هزینه های آن تنها وظیفه یک دستگاه و نهاد نیست و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نمی تواند به تنهایی از عهده این امر برآید.

مشهدی خاطر نشان کرد: همه دستگاه ها وظیفه دارند تا با توجه به توانایی خود بخشی از کارها را در برپایی هرچه بهتر و باشکوه تر این گونه نمایشگاه ها به عهده گیرند.

وی در ادامه بر انجام کارهای بین دستگاهی قوی در این برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: ارائه تنوع محصولات نیز می تواند از علل مهم در رونق هرچه بیشتر این نمایشگاه‌ها داشته باشد