اوگو ریکارلی، نویسنده ایتالیایی و مردی که به عنوان الهام‌بخش فرهنگ معاصر خوانده می‌شد، درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوریره دلاسرا، این نویسنده که برنده جایزه مهم استراگا در ایتالیا بود، در سال 2004 این جایزه را برای رمانی با عنوان «غم فوق العاده» دریافت کرده بود.

او که در زمینه تئاتر نیز فعالیت می‌کرد با انتشار آخرین اثرش با عنوان «عشق جهان را می‌خراشد» که در سال 2012 به بازار آمد، به عنوان یکی از پنج فینالیست جایزه مهم کمپیلو در سال 2013 انتخاب شد.

این نویسنده ایتالیایی که در سال 1954 در حومه شهر تورین به دنیا آمده بود، در رشته فلسفه تحصیل کرد، اما بدون دریافت مدرک نهایی، این دانشکده را ترک کرد و وارد مدرسه تئاتر شد. او سپس به گروه‌های تئاتری پیوست و در کتابخانه‌های عمومی به کار پرداخت.

در سال 1985 او به منطقه پیزا رفت و به خلق نمایشنامه پرداخت. سال 1995 او اولین کتابش را با عنوان «کفش‌های فلترینلی از قلبش آویزان هستند» منتشر کرد و در سال 1998 موفق به کسب جایزه کمپیلو برای کتابی با عنوان «گناه» شد. «غم فوق العاده» در سال 2004 برایش جایزه استراگا را به همراه آورد و در سال 2006 به زبان اسپانیایی ترجمه شد. «دریایی از هیچ چیز»، «کومالومور» و «رفوی زندگی» از دیگر رمان‌های  وی هستند. او چند مجموعه داستان کوتاه نیز نوشته که «فرشته کوپی» از جمله آنهاست.

ریکارلی در سال 2010 با همکاری مارکو بالیانی نمایشنامه «جمهوری یک روزه» را برای گرامیداشت جمهوری روم در سال 1849 نوشت و آن را در قالب رمان در سال 2011 منتشر کرد.