بجنورد - خبرگزاری مهر: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستين شب از لیالی قدر، مراسم احیاء و شب زنده داري در مساجد و حسينيه هاي خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته و در نخستين شب از ليالي با بركت قدر، مراسم احیاداری در مساجد و حسینیه شهرها و روستاهای خراسان شمالی با حضور پرشور مردم مومن و با ایمان این خطه از ایران اسلامی برگزار شد.

در این مراسمات که ساعتی پس از افطار آغاز شده بود، زنان و مردان مومن خراسان شمالي با حضور در مساجد و حسينيه ها و برپايي دعا و اقامه نماز، از خداوند قادر، تقدیری نیک طلب كردند.

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارك رمضان در بجنورد به صورت محوری در مصلی امام خمینی(ره) و مسجد انقلاب برگزار شد و تا سحرگاه روز بعد نیز ادامه داشت.

برگزاری نماز مغرب و عشاء، نماز 100 رکعتی، قرائت دعای جوشن کبیر، مناجات خوانی، مداحی، سخنرانی و مراسم قرآن به سر از جمله برنامه هاي نخستين شب قدر در مساجد استان محسوب مي شد.

احیای شب قدر در هزار مسجد خراسان شمالی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در اين زمينه مي گويد: آیین احیای شب نوزدهم ماه رمضان و نخستین شب از لیالی قدر در هزار مسجد این استان برگزار شد.

حجت الاسلام بابا محمد ایزانلو عنوان مي كند: این آیین با شرکت روزه داران و حضور یک هزار مبلغ اعزامی به مساجد شهری و روستایی استان خراسان شمالی برپا شد.

وی مراسم ویژه لیالی قدر را شامل قرائت جوشن کبیر و قرآن به سر اعلام مي كند و مي افزايد: شب های قدر در برخی از مساجد محوری استان با حضور روحانیون ممتاز کشوری برگزار می شود.

وی اضافه مي كند: آیین شب قدر در شهر بجنورد علاوه بر مساجد شهری به صورت ویژه با حضور امام جمعه بجنورد در مصلای حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

مراسم ویژه نخستين شب از لیالی قدر، علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌های شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، جاجرم و گرمه و مناطق روستایی خراسان شمالی با سخنرانی سخنرانان ویژه، قرائت دعای جوشن کبیر، برگزاری نماز جماعت، برگزاری مراسم قرآن به سر و توسل به قرآن و 14 معصوم (ع) برگزار شد.