بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران با تاکید بر اینکه این تیم به فکر قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیاست، گفت: این هدف اصلی ماست و برای رسیدن به آن تلاش خواهیم داشت اما اینکه از حالا ایران را فینالیست و قهرمان بدون قید و شرط مسابقات بدانیم، خوب نیست.

حامد حدادی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه تمام تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا رقیبی برای ایران هستند و نمی‌توان هیچ تیمی را دست کم گرفت، اظهارداشت: اینکه می‌گویند فقط چین در حد یک رقیب جدی برای ماست و بقیه تیم‌ها مشکل‌ساز نخواهند شد را قبول ندارم. در کل تیم ملی این تفکر را قبول ندارد چون برای تیمی که به دنبال کسب بهترین نتیجه است، همه تیم‌ها رقیب هستند.

وی تصریح کرد: مهم این است که آنالیز دقیق و خوبی از تمام تیم‌ها داشته باشیم و بتوانیم هر بازی را با شناخت و هوشیاری کامل برگزار کنیم تا به نتیجه مورد نظر برسیم. تیم ملی خیلی آماده است اما اطمینان داریم که سایر تیم‌ها هم برای حضور در مسابقات کاملا آماده شده‌اند چون قرار است سه تیم برتر مسابقات جهانی شوند. بنابراین برای تیم‌ها حتی اینکه سوم شوند هم خوب است.

این ملی‌پوش 2 متر و 18 سانتی‌متری در پاسخ به این پرسش که "حرف از فینال و قهرمانی تیم ملی بسیار شنیده می‌شود. نظر شما چیست"؟، گفت: شکی نیست که همه می‌خواهیم قهرمان شویم چون برای‌مان خیلی اهمیت دارد که ناکامی دو سال پیش را جبران کنیم و به عنوان تیم اول مسابقات صاحب سهمیه جهانی شویم اما هیچ چیز قطعی نیست.

حدادی تاکید کرد: به فکر قهرمانی هستیم اما اینکه از حالا خود را فینالیست و قهرمان بی قید و شرط مسابقات بدانیم و فکر کنیم در این راه هیچ رقیبی نداریم، اصلا خوب نیست. باید بازی به بازی پیش برویم. باید در هر بازی جنگنده باشیم تا به هدف‌مان برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا طی روزهای دهم تا بیستم مرداماه در مانیل فیلیپین برگزار می‌شود.