همدان - خبرگزاری مهر: روز گذشته خبرگزاری مهر همدان در راستای بررسی موضوع وضعیت آرایشگاه های مردانه همدان خبری منتشر کرد که بر این اساس امروز نشست مشترکی در راستای بررسی این موضوع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان پیش از ظهر یکشنبه در نشست مشترک مجامع امور صنفی و اتحادیه صنف آرایشگران اظهار داشت: استفاده از مدلهای غربی در  پیرایش و آرایش مردان و زنان در جامعه اسلامی با فرهنگ اسلامی مغایرت دارد که این مهم نیازمند اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش ها است، عنوان داشت: پسندیده نیست که توسط افرادی معدود شغل پیرایش و آرایش جامعه به سوی فرهنگ عرب سوق داده شود.

آرایش برخی مردان در جامعه برای جمهوری اسلامی ایران سم مهلکی است

وی با بیان اینکه آرایش برخی از آقایان با اخلاقیات منافات دارد، گفت: این موضوع برای جمهوری اسلامی ایران، سم مهلکی است.

آزادیخواه عنوان داشت: مطابق تفاهمنامه وزارت صنعت و معدن و بازرگانی با سازمان تبلیغات اسلامی کشور آموزش اخلاق و مکاسب اصناف به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: تبلیغات اسلامی استان همدان آمادگی برگزاری کلاسهای آموزشی با متن و محتوی تعریف شده را دارد.

200 سالن پیرایش مردانه در همدان دارای مجوز هستند

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه همدان نیز بیان داشت: 200 سالن پیرایش در همدان دارای مجوز هستند که تعداد 105 نفر از آنان عضو بسیج، 30 نفر مرتبط با جامعه مداحان بوده و بقیه نیز از افراد متعهد و متدین هستند.

امیر عدالتی اظهار داشت: بروز برخی مشکلات از سوی کسانی است که مجوز ندارند و بر این اساس با شناسایی و یا مراجعه برخی برای تهیه جواز کسب قبل از  موافقت به اشتغال، موارد به آنان گوشزد شده و تعهد اخذ می شود.

وی افزود: همه اعضای اتحادیه آرایشگران مردانه باید مطابق موازین شرعی و قانونی در خدمات رسانی به مردم کوشش کنند.

صدور مجوز آرایشگاه مردانه برای 160 متقاضی در دستور کار است

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه همدان بیان داشت: در حال حاضر صدور مجوز برای 160 متقاضی در دستور کار است که با رعایت ضوابط و گذران دروه های آموزشی اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

اتحادیه  آرایشگران مردانه با متخلفان برخورد می کند

عدالتی ابراز داشت: تیم های بازرسی و تذکر لسانی از طریق شورای امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه فعالیت خود را آغاز و در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقدام قانونی خواهند کرد.

برگزاری همایش آرایشگران قدیم و جدید همدان در مردادماه

عضو هیئت رئیسه مجمع امور صنفی همدان نیز با ابراز خرسندی از نظارت معاونت تشکل های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: نیمه دوم مردادماه همایش آرایشگران قدیم و جدید همدان با هدف ارائه آموزش عمومی و ارائه الگوی مناسب و کسب دیدگاه و پیشنهادات بدیع در همدان برگزار خواهد شد و در آن از آرایشگران نمونه تجلیل می شود.

تامین سلامت جامعه و تامین امنیت پایدار بستگی به احیای امر به معروف و نهی از منکر دارد

علی اهور اظهار داشت: مجمع امور صنفی همدان معتقد است تامین سلامت جامعه و تامین امنیت پایدار بستگی به احیای امر به معروف و نهی از منکر دارد و نباید از حفظ ارزش های دینی و اعتقادی غافل بود و نباید مغلوب تهاجم فرهنگی دشمن شد.