بازیکن تیم ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه این تیم باید در مسابقات جام ملت‌های آسیا قهرمان شود، گفت: اجازه نمی‌دهیم کارمان برای قهرمانی به اما و اگر کشیده شود. درواقع اما و اگر قهرمانی را برای دیگر تیم‌ها می‌گذاریم.

اصغر کاردوست گفتگو با خبرنگار مهر را با این جمله آغاز کرد که وقتی می‌خواهیم با سرعت و تخته گاز حرکت کنیم، کمربندها را می‌بندیم و خود را بیمه حضرت ابوالفضل(ع) می‌کنیم و با دعای مادر حرکت را آغاز می‌کنیم. همه این کارها را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا هم انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: می‌دانم که به جز مادر، دعای بقیه هم پشت سرمان است. برای شرکت در این دوره از مسابقات قهرمانی مردان آسیا که برای‌مان اهمیت زیادی هم دارد، همه از ما حمایت کردند اما از وزارت ورزش و جوانان حمایتی ندیدیم! در حالیکه تیم ملی برای قهرمان شدن به جام ملت‌های آسیا اعزام می‌شود و همه هم برای این قهرمانی از ما انتظار  دارند. 

ملی‌پوش بسکتبال ایران با اشاره به حضور تیم ملی در تورنمنت ویلیام جونز پیش از شرکت در مسابقات قهرمانی مردان آسیا، خاطرنشان کرد: در ویلیام جونز همه تیم‎ها را با اختلاف بردیم. اما آنچه مهمتر بود اینکه بازیکنان با یکدیگر هماهنگ‌تر شدند. در کل طی تمرینات و دیدارهایی که در آنها شرکت داشتیم، همه بازیکنان از جان و دل مایه گذاشتند چون می‌خواهیم در پایان رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا سرمان را با افتخار بالا بگیریم.

وی تاکید کرد: بسکتبال اولین رشته‌ای بود که هم المپیکی شد و هم جهانی و حالا می‌خواهیم با کسب نتیجه‌ای خوب به همان دوران بازگردیم. بهترین تیم دهه را در اختیار داریم چون همه به جز ارسلان که جایش خالی است، در تیم هستند. این بازیکنان در این مدت دوری از خانواده را به خاطر رسیدن به هدف‌شان تحمل کردند. البته شرایط برای حدادی سخت‌تر از دیگر بازیکنان بود چون با خستگی از آمریکا بازگشت و بعد از اتمام مسابقات و با وجود خستگی هم باید بلافاصله به آمریکا بازگردد.

کاردوست در پایان گفت: این تیم با جان و تلاش می‌کند تا به هدف خود برسد. ما باید قهرمان شویم. اجازه نمی‌دهیم کارمان برای رسیدن به این قهرمانی به اما و اگرها کشیده شود. به واقع اما و اگر قهرمانی را برای دیگر تیم‌ها می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال بامداد امروز یکشنبه به منظور در بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا تهران را به مقصد مانیل فیلیپین ترک کرد. این رقابت‌ها طی روزهای دهم تا بیستم مردادماه در پاسای - شهری در نزدیکی مانیل - برگزار می‌شود.