مرحله مقدماتی روز دوم از رقابتهای كشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسيا در حالی امروز در شهر اولان باتور پايتخت مغولستان برگزار شد كه تيم ايران چهار نماينده در فينال دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مسابقات 7 وزن دوم این رقابتها جمال عبادی در وزن 58 كیلوگرم، كامران قاسم‌پور در وزن 69 كیلوگرم، علی موجرلو در وزن 76 كیلوگرم، امیرحسین میرباباشاهی در وزن 85 كیلوگرم و علی اصغر اكبری در وزن 100 كیلوگرم با شكست رقبا به دیدار فینال راه یافتند و علی اسماعیل‌پور در وزن 63 كیلوگرم به دیدار رده‌بندی رسید. حسین خدیور در وزن 54 كیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها كنار رفت.

نتایج كشتی گیران كشورمان به شرح زیر است:
در وزن 54 كیلوگرم حسین خدیور در دور نخست با نتیجه 6 بر 4 مغلوب "اولوبك ژولدوشبیكوف" از قرقیزستان شكست خورد و با توجه به شكست این كشتی‌گیر در دور بعد، خدیور از دور رقابت‌ها كنار رفت. در این وزن كشتی گیران مغولستان و هند به دیدار فینال راه یافتند.

در وزن 58 كیلوگرم جمال عبادی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر از سد "تیمور آتادجانوف" از ازبكستان گذشت وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 4 از سد "كی یونیزاوا" از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در دیدار فینال آمیت از هند است.

در وزن 63 كیلوگرم علی اسماعیل‌پور با نتیجه 6 بر صفر مغلوب "ذوالفقار محمداف" از قزاقستان شد و با توجه به حضور این كشتی گیر در دیدار فینال اسماعیل‌پور به گروه بازنده‌ها راه یافت. وی در این گروه با نتیجه 4 بر صفر "روی ایزوتسو" از ژاپن را شكست داد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. حریف وی در این دیدار "شاهرخ ساپایف" از ازبكستان است. در این وزن كشتی‌گیران قزاقستان و هند به دیدار فینال راه یافتند.

در وزن 69 كیلوگرم كامران قاسم‌پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 5 بر صفر "ریوكی یوشیدا" از ژاپن را شكست داد، وی در دیدار بعد با نتیجه 8 بر صفر از سد "الیاس ژومای" از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در دیدار فینال "آنكور راتحی" از هند است.

در وزن 76 كیلوگرم علی موجرلو پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 7 بر 5 "میرجان آلتیمیشف" از قرقیزستان را شكست داد و در دور بعد نیز با نتیجه 6 بر صفر "سنجر ماشاریپوف" از ازبكستان را مغلوب كرد و به دیدار فینال راه یافت. موجرلو در دیدار فینال به مصاف "بالراج" از هند می‌رود.

در وزن 85 كیلوگرم امیرحسین میرباباشاهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر "جاكابور فیروز" از تاجیكستان را شكست داد، وی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 8 بر صفر از سد "كو جانگ لی" از كره‌جنوبی گذشته و به دیدار پایانی رسید. حریف وی در دیدار فینال "پاروین" از هند است.

در وزن 100 كیلوگرم علی اصغر اكبری در دور نخست با نتیجه 7 بر صفر "سهراب احمداف" از تاجیكستان را شكست داد، وی در دور بعد نیز با نتیجه 9 بر یك از سد "ریوسی ساكاتا" از ژاپن گذشت و به دیدار فینال رسید. حریف وی در دیدار فینال "گورسواك سینگ" از هند است.