رمان «بت دوره گرد» نوشته مرجان بصیری با حضور مجتبی گلستان و محسن فرجی در کتابخانه عظیمیه نقد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «بت دوره گرد» نوشته مرجان بصیری، شنبه 12 مردادماه با حضور نویسنده و منتقدانی چون مجتبی گلستان و محسن فرجی، 12 مردادماه در کتابخانه عظیمیه نقد می‌شود.

«بت دوره گرد» از نگاه راوی اول شخص روایت می‌شود و نویسنده آن سعی داشته تا در فصل فصل کتاب، تلاطم‌های روحی و بخشی از درونی‌ترین عادات زنان را در قالب داستانی بیان کند. در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «توی راه دلشوره بدی داشتم چند بار به خانه زنگ زدم. نمی‌دانم چرا، ولی دلم می‌گفت سها خانه است و چیزی شده که گوشی را برنمی‌دارد. وقتی رسیدم صدای گریهاش از پشت در شنیده می‌شد. باسوز و درد گریه می‌کرد و بلند نفس می‌کشید. رفتم تو. دیدم چهار زانو میان هال نشسته و دست به پیشانی گذاشته و گریه می‌کند. پرسیدم: چی شده دختر؟...»

«بت دوره گرد» شرح ماجراهایی است که برای شخصیت اول این داستان، که یک زن است، رخ می دهد. داستان بر دو شخصیت زن تکیه دارد. شخصیت اصلی کتاب درگیر مشکل روحی می شود. نویسنده در خلال اثر، ماجراهایی که بر قهرمان داستانش گذشته را شرح و واکنش آدم‌های اطرافش را نشبت به مشکلی که او پیدا کرده است نشان می‌دهد.

رمان «بت دوره گرد» نوشته مرجان بصیری با حضور مجتبی گلستان و محسن فرجی، شنبه 12 مرداد ماه ساعت 17 در کتابخانه عظیمیه به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه مهنای 1، شماره 4 نقد می‌شود.