نامزد صدراعظمی از حزب سوسیال دموکرات آلمان با تاکید بر اینکه آنجلا مرکل باید موضع تهاجمی تری را در قبال آمریکا اتخاذ کند، افشاگری اطلاعاتی اسنودن را تحسین و اعلام کرد ما باید قدردان وی باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از نشریه "فوکوس"، "پیراشتاین بروک"، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات آلمان در گفتگو با روزنامه "دی ولت" خاطر نشان کرد که من رفتار مرکل در قبال جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا را درک نمی کنم. وی بیشتر از اینکه آسیبها را از ملت آلمان دور کند، در قبال جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا به عنوان فردی قابل اعتماد عمل می کند.

وی همچنین "ادوارد اسنودن"، افشاگر جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا را تحسین و نسبت به وی ادای احترام کرد و اظهار داشت که من تا این اندازه نافرمانی مدنی اسنودن را تمجید می کنم. این مسئله برای این کارمند سابق آژانس امنیت آمریکایی کاملا آشکار بود که وی با این رفتار خود قوانین رایج در آمریکا را نقض می کند.

"اشتاین بروک" در ادامه خاطر نشان کرد بدون شجاعت این آمریکایی بحث های فعلی (درباره جاسوسی اطلاعاتی آمریکا) وجود نداشت و ما باید از این بابت از اسنودن تشکر کنیم.

وی افزود: اسنودن این مسئله را آشکار کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا در ابعاد گسترده ای بر مناسبات و ارتباطات شهروندان آلمانی نظارت می کرده است، اما هنوز جزئیات و وسعت این جاسوسیها کاملا مشخص نیست.

"اشتاین بروک" با انتقاد شدید از مرکل و تاکید بر اینکه وی باید رفتار تهاجمی تری را در مقابل آمریکا داشته باشد، گفت: صدر اعظم آلمان در مناسبات خود با آمریکا بسیار غیر انتقادی رفتار می کند.

وی با تاکید بر اینکه من انتظار اقدامات جدی تری را از مرکل درباره جاسوسی اطلاعاتی آمریکا دارم همچنین اظهار داشت: وی باید آسیبها را از ملت آلمان دفع کند.