سمنان - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان سمنان شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت از مردم فلسطین را تکلیفی شرعی، ملی و سیاسی دانست و تصریح کرد: روز قدس روز همبستگی جهان اسلام در برابر اسرائیل و آمریکا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سعدالدین پیش از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در محل فرمانداری شهرستان سمنان ضمن اشاره به شرایط کنونی حاکم بر جهان اسلام و فتنه افکنی مستکبران جهان منجمله آمریکا و اسرائیل در حوادث سوریه و مصر و انزجار جهان اسلام اعم از شیعه و سنی از اقدامات مذبوحانه اسرائیل و امریکا گفت: اقدام جهانی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و بر برپایی هرچه باشکوه تر راهپیمایی روز قدس توسط مسلمانان جهان، در راستای حمایت از مردم فلسطین به دعوت از امام راحل از امت اسلامی، ضربه سنگینی به اسرائیل و آمریکا بود.

 وی تصریح کرد: راهپیمایی روز قدس آنان را هر ساله در موضع ضعف قرار داده و سیاست های تجاوزگرانه آنان را در این روز به چالش می کشد.

روز قدس روز همبستگی جهان اسلام در برابر اسرائیل و آمریکا است

مقام عالی دولت در شهرستان سمنان با بیان اینکه روز قدس روز همبستگی جهان اسلام در برابر اسرائیل و آمریکا است ادامه داد: حمایت از مردم فلسطین تکلیفی شرعی، ملی و سیاسی است.

 وی تصریح کرد: در  11مرداد ماه امسال با دیگر مردم ولایت مدار ایران اسلامی با حضور پرشور در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نشان خواهند داد که همچنان به آرمانهای امام راحل و منویات مقام معظم رهبری پایبند بوده و در مسیر ولایت حرکت می کنند.

 سعدالدین افزود: وظیفه مسئولان فراهم سازی بستر حضور اقشار مختلف مردم در روز جهانی قدس است.

دستگاه های اجرایی در برگزاری هرچه باشکوه تر روز قدس مشارکت کنند

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه بر اهمیت روز قدس در جهان اشاره و خواستار مشارکت همه دستگاهها در برگزاری هرچه باشکوه تر این روز در شهرستان شد.

حجت الاسلام حسین ذوالفقاری اعلام کرد: راهپيمايي روز قدس در شهرستان سمنان از ميدان امام رضا (ع) در ضلع شمالي بلوار به سمت مصلا درساعت 11 صبح روز جمعه 11 مرداد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

راهپیمایی روز قدس فرصتی جهانی جهت اعلام انزجاز از جنایات مستکبران جهان

معاون فرماندار شهرستان سمنان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به دعوت از امت بزرگ اسلام از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل اظهار داشت: با توجه به حوادث اخیر جهان اسلام و توطئه های آمریکا و اسرائیل، راهپیمایی روز قدس فرصتی جهانی جهت اعلام انزجاز از جنایات و سیاست های دد منشانه مستکبران جهان بر علیه مسلمانان و بویژه آمریکاو اسرائیل غاصب است.

حسن  اقوامی پناه خواستار حضور اقشار مختلف مردم در روز قدس شد و ادامه داد : بخش دیگری از تحقق حماسه سیاسی در سال 92 برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی روز جهانی قدس است.

در این جلسه هماهنگی لازم با دستگاه های اجرایی جهت فراهم سازی بستر حضور مردم پیش بینی و اتخاذ تصمیمات لازم صورت پذیرفت.