معاون توسعه، اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور کارت‌های اعتباری مهارت‌آموزی و کاریابی در کل کشور خبر داد و گفت: در قدم اول این کارت‌ها را برای مددجویان کمیته امداد صادر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر لبافی در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری مشترک کاریابی‌های داخل و خارج از کشور بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد (ره) و کانون کارفرمایی انجمن‌های صنفی دفاتر کاریابی و دفاتر مشاوره شغلی، گفت: شبکه ملی کارت‌های اعتباری در ابتدای سال 92 راه‌اندازی شده و اطلاعات جویندگان کار از 700 کاریابی سراسر کشور در این شبکه ثبت شده است.

وی ادامه داد: بستر اصلی صدور این کارت‌ها فراهم شده و از آنجا که کمیته امداد این کار را آغاز کرده، کسانی که نیاز به شغل دارند، به کاریابی‌ها معرفی شده و جذب می‌شوند. علاوه بر آن کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) از طریق این کارت‌ها برای جویندگان شغل، واریز می‌شود.

به گفته معاون توسعه، اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تمام اطلاعات درباره نقل و انتقال، وضعیت مهارت، سن و سواد جویندگان کار در این شبکه موجود است که با همکاری سازمان ثبت احوال کارت‌های هوشمند در کنار کارت‌های ملی صادر می‌شود.

لبافی با بیان اینکه کمیته امداد تنها نهادی است که در حوزه توانمندسازی نیروی کار در عرصه اشتغال و فراهم‌کردن زمینه‌های شغلی با رویکرد مناطق محروم و توسعه نیافته فعالیت می‌کند، افزود: به همین دلیل شورای عالی اشتغال کشور تصمیم گرفت بخش عمده‌ای از کاریابی‌ها را به کمیته امداد امام‌خمینی (ره) واگذار کند.

وی کانون‌ انجمن‌های صنفی کاریابی‌های بین‌المللی و داخلی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه در اصل این تفاهم‌نامه دوجانبه بوده و وزارت کار تنها نقش ناظر را بر عهده دارد، افزود: هدف از امضای این تفاهم‌نامه، توجه به اشتغال افراد در مناطق محروم، گسترش فرصت‌های شغلی، جذب راحت‌تر مددجویان، آموزش و مهارت‌آموزی نیروهای تحت پوشش است.

وی با بیان اینکه در حالت عادی جویندگان کار باید برای استخدام و کاریابی هزینه‌هایی را بپردازند، افزود: با فرآیندی که در این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده، کمیته امداد امام خمینی (ره) هزینه‌های کاریابی و استخدام مددجویان را تقبل کرده و در صورت پایداری شغل نیز مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته است.