سرخه - خبرگزاری مهر: سرپرست فرمانداری شهرستان سرخه با بیان اینکه روز قدس عظمت و همبستگی مسلمانان را نشان می دهد گفت: باید تلاش کنیم تا وظیفه عمومی، شرعی و اسلامی خود را در این صحنه ها نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عاشوری ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در محل فرمانداری شهرستان سرخه ضمن اشاره به اهمیت روز جهانی قدس بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) در 33 سال پیش برای حمایت از مستضعفین جهان به ویژه فلسطین و با تدبیر و دور اندیشی، آخرین هفته ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

وی افزود: روز قدس روز نشان دادن عظمت و هم بستگی مسلمانان جهان در مقابل رژیم غاصب صهونیستی است و در این روز همه مسلمانان با حضور خود در راهپیمایی از اقدامات ضد بشری صهیونیست ها ابراز انزجار خواهند کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرخه یکی از بارزترین و ریشه دار ترین مشکلات خاورمیانه را بحث جنایات رژیم غاصب صهیونیست بر مردم مظلوم فلسطین خواند و خاطرنشان کرد: مسلمانان بنا به آموزهای دینی خود اعتقاد دارند کسی که شب را صبح کند و به فکر دیگر برادر دینی اش نباشد مسلمان نیست.

عاشوری بر حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد و افزود: مردم همیشه در صحنه سرخه بار دیگر با حضور گسترده و کم نظیر خود در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه ای دیگر ایجاد می کنند.

امام جمعه سرخه نیز در این جلسه روز قدس را روز اسلام دانست و بیان داشت: ما در کشور دو روز مهم را به نمایش می گذاریم و غیرت مردم را نشان می دهیم که یکی همین روز جهانی قدس و دیگری روز 22 بهمن ماه است.

حجت الاسلام حسینعلی عربی افزود: روز قدس باید هر چه باشکوه تر برگزار شود و کسی نباید در این منظر جای خالی داشته باشد.

ایجاد هماهنگی کانون فرهنگی تبلیغی شهرستان سرخه با روحانیان مستقر در روستاها جهت تبیین فلسفه روز جهانی قدس و حضور پرشور مردم در راهپیمایی این روز از جمله مصوبات این جلسه بود.

مقرر شد مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان سرخه در ساعت 11:30 از میدان ولی عصر آغاز و در خیابان جانبازان، میدان آزادی، خیابان آیت اله ارسطو، بلوار انقلاب اسلامی و در خیابان آیت الله فیض به سمت مصلای نمازجمعه حسینه شهداء ادامه یابد.