ارتش سوریه حدود دو ماه پس از تصرف شهر استراتژیک القصیر در حمص موفق به پیروزی های جدیدی در الخالدیه در این استان شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، منابع نظامی سوری اعلام کردند: ارتش سوریه به پیشروی های خود در مناطق مختلف حمص ادامه می دهد و برخی مراکز را در باب هود، جوره الشیاح در جنوب الخالدیه- پس از تسلط کامل بر این منطقه- به کنترل خود درآورده است.

منابع نظامی سوری همچنین به المیادین گزارش دادند: درگیری های پراکنده ای میان ارتش سوریه و گروه های مسلح در شمال منطقه الخالدیه در جریان است و جنگنده های ارتش سوریه حملاتی به مراکز نیروهای مسلح سوریه انجام داده اند.

در دمشق ارتش سوریه به عملیات علیه تروریست های ارتش آزاد ادامه داد و مراکز این گروههای مسلح را در مناطق جوبر و القابون در شمال دمشق مورد هدف قرار داد و مانع نفوذ آنها شد.

در محور غوطه شرقی به سمت منطقه دیر سلمان و الاحمدیه نیز درگیری هایی میان ارتش سوریه با گروههای مسلح درگرفت و ارتش سوریه خساراتی به تروریستها وارد کرد.

برخی منابع سوری از بازگشت امنیت به روستاهای مسحره، تل مسحره و در القنیطره در عملیات ارتش سوریه خبر دادند.

سانا همچنین گزارش داد: واحدهایی از ارتش سوریه طی عملیاتی مانع از نفوذ گروههای مسلح وابسته به لوا تحریر الشام از منطقه الرمدان به سوی غوطه شرقی در حومه دمشق شدند.

یک منبع نظامی به سانا گزارش داد: ارتش سوریه در مناطق الحمیدیه، جوره الشیاح، القصور، باب هود در شهر حمص مرکز تجمع تروریستها را هدف قرار داد.

از سوی دیگر شبکه روسیاالیوم گزارش داد: توپخانه ارتش سوریه مقر گروههای مسلح را در شرق دمشق و به ویژه در مناطق زملکا و عربین و منطقه جوبر هدف قرار داد.

ارتش سوریه همچنین یک ستون از افراد مسلح را که قصد نفوذ از لبنان و از سلسله جبال القلمون را داشتند مورد هدف قرار دادند.

خبرنگار روسیاالیوم از حمله گروههای مسلح به تعدادی از مراکز ارتش سوریه در شرق حمص خبر داد.

این در حالی است که تلویزیون دولتی سوریه به کنترل کامل ارتش سوریه بر الخالدیه در شهر حمص یکماه پس از عملیات نظامی ارتش سوریه در این منطقه اشاره کرد.

تلویزیون سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه مراکز وابسته به ترویستها را در این مناطق هدف قرار داده است.

از سوی دیگر شبکه المنار در گزارشی با اشاره به در اختیار گرفتن کامل منطقه الخالدیه در شهر حمص آورده است: الخالدیه یکی از مناطق مهم برای گروههای مسلح محسوب می شد و تصرف آن از سوی ارتش سوریه به مفهوم منزوی کردن گروههای مسلح و تنگ تر کردن عرصه بر آنهاست.

المنار می افزاید: تصرف الخالدیه از سوی ارتش سوریه زمینه را بر سیطره کامل نظام سوریه بر شهر حمص فراهم می کند.

این شبکه لبنانی گزارش داد: پیشروی های جدید ارتش سوریه در الخالدیه دو ماه پس از سیطره ارتش سوریه بر منطقه استراتژیک القصیر در حومه حمص که بیش از یکسال تحت کنترل گروههای مسلح بود، رخ می دهد.