یک کارشناس آلمانی با اشاره به ادامه شهرک سازی از سوی رژیم صهیونیستی تصریح کرد هیچ دلیلی برای خوش بینی به مذاکرات سازش وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "میشائیل لودرس" از کارشناسان علوم سیاسی و مسائل خاورمیانه در برلین در گفتگو با "اس ار اف" سوئیس اظهار داشت: هیچ دلیلی برای خوش بینی به مذاکرات صلح(سازش) وجود ندارد. ما باید این مسئله را در نظر داشته باشیم که در زندانهای اسرائیل حدود پنج هزار زندانی(اسیر) فلسطینی وجود دارد که تعداد زیادی از آنها هیچ اتهامی ندارند.

به اعتقاد این کارشناس آلمانی مذاکرات سازش در خاورمیانه سالهاست که هیچ پیشرقتی نداشته است. مقصر این مسئله هم شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از کرانه باختری به واسطه شهرک سازی غیر قانونی در اختیار اسرائیل قرار گرفته و دیگر هیچ خاکی در این منطقه برای فلسطینیان باقی نمانده همچنین گفت: کرانه باختری اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی، بر اساس قواعد بین المللی به هیچ عنوان به اسرائیل تعلق ندارد.

این کارشناس آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که ابومازن بسیار ضعیف بوده و نمی خواهد بر خلاف خواست آمریکا و اسرائیل قاطعانه از خواسته های فلسطینیان حمایت کند. وی مانند اسرائیل با زمان بازی می کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه از طرف آمریکا نمایندگانی در مذاکرات سازش شرکت می کنند که به لابی طرفدار اسرائیلی (آیپک) تعلق داشته و مدافع خواسته های این رژیم هستند، همچنین گفت: یک دولت مستقل فلسطینی داستانی است که از دلایل سیاسی زنده نگه داشته شده است.