یک عضو شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ افغانستان، تاکید کرد هدف از اعلام روز جهانی قدس، بیداری مسلمانان در برابر ظلم و ستم است و حرکت یکپارچه و باشکوه مردم در این روز می تواند دشمنان را همچون گذشته دچار يأس و ناامیدی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مولوی عبدالاحد در گفتگو با صدای افغان اظهار داشت : قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است. هر گلبرگ این دفتر، یادمان حماسه ای ماندگار و مظلومیت ملت فلسطین است. قدس، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که روز قدس را امام خمینی(ره) بر تارک تاریخ به یادگار گذاشت تا مسلمانان جهان از ستمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می کنند، غافل نمانند.

به گفته مولوی عبدالاحد، این فریاد بیدارباش، تلنگری بود بر ذهن های خفته ملت اسلام، تا از خواب عمیق غفلت بیدار شوند و در برابر ستمگران تاریخ، با قامتی برافراشته قیام کنند.

وی بر این عقیده است که روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبار ستیزی ملتهای مسلمان جهان، روز وحدت همه انسانهای حقیقت خواه و عدالت دوست، روز گره خوردن بازوان توانای امت اسلامی و روز مبارزه همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است.

این عضو شورای اخوت اسلامی با بیان اینکه روز قدس روز ابراز انزجار مسلمانان از کفر است گفت : روز قدس، روز ابراز انزجار و تنفر از توطئه های استکباری و روز تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است.

وی خاطرنشان کرد : گرامیداشت روز جهانی قدس، مسلمانان را با هم نزدیک می کند و یکی از مشترکات جهان اسلام است. در این روز اهمیت قدس به مردم بازگو می شود.

عبدالاحد اظهار داشت : بعد ازانتخاب روز جهانی قدس، عاملان تجاوز یعنی حامیان رژیم اسرائیل هم فهمیدند که مسلمانان درپی وحدت و انسجام هستند و امت اسلامی هم مثل سابق نیست که در خواب غفلت باشند، آنها در حال حرکت هستند و می خواهند که در مقابل هر نوع دسیسه ایستادگی کنند، ولی متاسفانه کشورهای حوزه خلیج فارس که حکومتهای پادشاهی دارند، به جای حمایت، سد راه مجاهدان می شوند.

مولوی عبدالاحد همچنان یادآور شد: در ولایت بلخ از روز قدس به خوبی تجلیل می شود، برادران شیعه و سنی در مسجد روضه شریف تجمع می کنند، نمازجمعه را به صورت مشترک می خوانند و همه ساله علاقه مندی مردم بیشتر می شود تا به سوی وحدت پیش می روند.