کرمانشاه – خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری همایش ملی امام رضا (ع) در آیینه کودک و نوجوان خبرداد.

حجت الاسلام محمد آفتابی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همایش ملی امام رضا (ع) در ایینه کودک و نوجوان از سری برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بوده که حدود شش سال است به میزبانی استان کرمانشاه و با موضوعات مختلف برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره با محوریت مطالعات نظری و مطالعات ادبی برگزار شده و موضوعاتی چون نقد و بررسی اسامی و القاب امام هشتم، تحلیل، نقد و بررسی تحلیل های امام رضا، فرهنگ و آموزه های تربیتی امام رضا و تحلیل سیمای حرم رضوی مشهد مقدس در آیینه ادبیات کودک و نوجوان در بخش مطالعات نظری این همایش قرار می گیرد.

آفتابی ادامه داد: تحلیل جایگاه آموزه ها و فرهنگ رضوی در تحول و تطور ادبیات کودک و نوجوان، اشعار رضوی کودک و نوجوان در بوته تحلیل های سبک شناسانه، معرفی، نقد و بررسی آثار شعرا و نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان، نقد و بررسی نظم آهنگ اشعار رضوی و نقد و بررسی آثار ادبی رضوی در آیینه ادبیات کودک و نوجوان  از جمله موضوعاتی است که در بخش مطالعات ادبی این همایش جای می گیرد.

حجت الاسلام آفتابی با اشاره به شخصیت نورانی امام رضا (ع) گفت: برگزاری این همایش باهدف تببین سیمای امام رضا (ع)، معرفی این امام رضا و فرهنگ رضوی، استعدادیابی و جهت دهی به تحقیقات ادبی در زمینه های فرهنگ رضوی و نقد و بررسی جلوه های ادبی و هنری فرهنگ رضوی و تاثیرات آن بر ادبیات کودک و نوجوان است.

وی زمان  برگزاری جشنواره را 24 شهریور ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: علاقه مندان به شرکت در جشنواره می توانند تا 6 شهریور نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

حجت الاسلام آفتابی زمان اعلام نتایج و آثار برگزیده را 15 شهریور ماه اعلام کرد و گفت: در  24 شهریور ماه و زمان برگزاری از نفرات برتر تجلیل می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در خصوص داوری این مسابقات گفت: داوری این همایش را داورانی با سطح تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد به بالا در حوزه های مرتبط با همایش داوری خواهند کرد.

حجت الاسلام آفتابی بیان کرد: این همایش در سطح ملی برگزار شد و تسهیلاتی نیز برای حضور شرکت کنندگان از سایر استان ها توسط این اداره کل فراهم خواهد شد.

وی در پایان گفت: شرکت کنندگان در این همایش می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مراجعه و نسبت به ارسال آثار خود به دبیر خانه همایش در استان کرمانشاه تاز مان تعیین شده اقدام کنند.