نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که از هر سه کهنه سرباز آمریکایی که سابقه حضور در جنگ عراق و یا افغانستان را دارند یک نفر به خودکشی فکر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، آمارها نشان می دهد از هر سه سرباز امریکایی، یک نفر ( حدود 30 درصد کل) تاکنون به خودکشی اندیشیده اند. 44

درصد از کسانی که در عراق و افغانستان خدمت کردند، سرباز هایی را سراغ دارند که به فکر گرفتن جان خود یا دیگران افتاده اند. 37 درصد نیز سربازی را می شناسند که تاکنون مرتکب خودکشی شده است.

این نتایج نظرسنجی جدیدی است که دیروز چهارشنبه منتشر شد. انتشار آمارها توسط اداره سربازان عراق و افغانستان صورت گرفت. این مطالعه که همه ساله انجام می شود، از رفتار نامناسب قانون گذاران در قبال سربازانی که جان خود را در نبردها فدا می کنند نیز پرده برداشت.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی، به شدت مخالف این هستند که "باراک اوباما" به خواسته های سربازان عراق و افغانستان توجه دارد. زمانی که از آن ها درباره توجه دولتی سئوال پرسیده شد، 44درصد میزان توجه را ضعیف، 31 درصد عادلانه، 20درصد خوب و 5 درصد عالی دانستند.

در همین حال، 80 درصد پاسخ دهندگان مخالف این امر بودند که نمایندگان کنگره به آن ها توجه دارند. در این میان، تنها 9 درصد اعلام موافقت نمودند. 11درصد هم اطمینان نداشتند.

از میان 4 هزار و 104 شرکت کننده در این نظرسنجی، 36 درصد جمهوری خواه، 19 درصد دموکرات و 30 درصد مستقل بودند. 10 درصد هم از پاسخ دادن خودداری کردند .5 درصد نیز خود را آزادی خواه نامیدند. 60 درصد در عراق و 16 درصد در افغانستان حضور داشتند و 23 درصد نیز در هر دو نبرد جنگیده بودند.

نیمی از پاسخ دهندگان گفتند نزدیکانشان آن ها را به درمان ذهنی و روانی تشویق کرده اند. 19 درصد هم نظری مخالف آن داشتند.

آمارهای مختلف پنتاگون نیز پیش از این از افزایش نگران کننده رقم خودکشی در میان سربازان خبر داده بودند. علاوه بر مشکلات روانی، دسترسی راحت آنها به سلاح، از جمله علل این امر معرفی شده است.