بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی مردم این استان را به مشارکت گسترده در همایش اسلامی راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی بیغش در پیام خود به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس آورده است: قدس قبله نخست مسلمین، سالهاست آماج تخریب، توهین، زوال و تهدید است و رژیم غاصب اسرائیل در حساسترین نقطه جهان اسلام به عنوان محور و پایگاهی نظامی، امنیتی و سیاسی برای دول استکباری، مختل کننده اتحاد، اعتلا و پیشرفت کشورهای مسلمان و خطری بزرگ برای اخلاق، سیاست و دیانت جامعه بشری بوده و هست.

وی افزوده است: جبران رنج میلیون ها آواره فلسطینی که پس از گذشت بیش از شش دهه با زندگی اردوگاهی فارغ از امنیت هر روز ناظر مرگ عزیزان خود به دست بی اخلاق صهیونیسم هستند، بیداری نهضتی را می طلبد که چیزی جز خروش دنیای اسلام نیست.

استاندار خراسان شمالی آورده است: بدون شک چنین حرکت عظیمی است که می تواند به عنوان یک حماسه جهانی پاسخ حقارت های رفته بر مسلمانان مظلوم دنیا باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزوده است: از مردم گنجینه معرفت ها و سرزمین ولایتمدار خراسان شمالی دعوت می کنم تا با حضور دندان شکن خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، اسباب شادی روح بنیانگذار این روز حضرت امام راحل(ره)، شهدای گرانقدر اسلام و آزادی مردم آزاده فلسطین را فراهم آورند.