سرمربی تیم ملی کاراته ناشنوایان می‌گوید کادر فنی و ورزشکاران هم قسم شده بودند در روز آخر المپیک بهترین نتیجه را کسب کنند.

محمدرضا عبدالمحمدی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر از صوفیه بلغارستان، درباره عملکرد تیم ملی کاراته در مسابقات المپیک ناشنوایان اظهار داشت: با کاراته کاران هم قسم شده بودیم که بتوانیم در روز آخر بهترین نتیجه را کسب کنیم. با وجود اینکه دو ورزشکارمان را در روز آخر و در وزن آخر از دست دادیم ولی خوشبختانه در نهایت سه مدال طلا و چهار برنز کسب کردیم.

وی افزود: بهترین نتیجه کاروان ایران در المپیک ناشنوایان از آن کاراته است به نحوی که مدال های کاراته باعث شد تا ایران در رده‌ تک رقمی قرار بگیرد.

سرمربی تیم ملی کاراته در خصوص ادامه همکاری‌اش با فدراسیون ناشنوایان بعد از مسابقات المپیک، تاکید کرد: این موضوع به مسائل مدیریتی و رئیس فدراسیون بر می‌گردد. صحبت‌های ابتدایی ما با رئیس فدراسیون هم این بوده که پس از المپیک کارمان را برای استعدادیابی آغاز کنیم تا در مسابقات بعدی هم همینطور موفق باشیم.

علیمحمدی در پایان با تشکر از فدراسیون ناشنوایان به خاطر حمایت‌هایش، تاکید کرد: جا دارد از نگینی، رئیس انجمن کاراته ناشنوایان تشکر کنم. جای او در المپیک خالی بود و ما دوست داشتیم این نتایج را با او جشن بگیریم.

همچنین حسین کوهی موغاری در گفتگو با خبرنگار اعزامی به بلغارستان، اظهار داشت: مسابقات کاراته اولین بار است که در المپیک برگزار می‌شود با این حال ما موفق شدیم سه مدال طلا و چهار برنز در تیم مردان کسب کنیم. ایران از نظر بدنی نسبت به سایر تیم‌ها بالاتر بود و به نظرم سایر کشورها از نظر بدنی کم آوردند.

وی با تشکر از فدراسیون کاراته و فدراسیون ناشنوایان به خاطر حمایت‌هایشان از تیم کاراته، خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کردیم در المپیک به سه مدال طلا برسیم چون هیچ شناختی از حریفانمان نداشتیم. با این حال موفق شدیم کشورهای قدرتمندی چون روسیه، ایتالیا، ترکیه و ونزوئلا را با توسل به امیر مومنان در وزن‌های مختلف شکست بدهیم و به قهرمانی برسیم.

مربی تیم کاراته ناشنوایان در پایان درباره برنامه‌اش در فدراسیون ناشنوایان هم گفت: قرار شد به همکاری‌مان با فدراسیون ناشنوایان برای استعدادیابی در رشته کاراته ادامه بدهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات المپیک ناشنوایان تا روز سیزدهم مردادماه ادامه دارد. مریم خدابنده و سحر حسینی‌نژاد (تکواندو)، زهرا ابراهیمی (پومسه)، محمدرضا هوشیار، بهاره صفری، فاطمه قلی زاده و عاطفه بعیات (کاراته) و محمد کاظم‌زاده و میثم عابدی (تکواندو)، مهدی بخشی، مجید توکلی، محمد مرادی و محمد امین نعمتی (کشتی فرنگی)، میثم اخوان و مرتضی جدایی  (کاراته)، تیم کاتای تیمی مردان به مدال برنز دست یافتند، حسین کرمی (پومسه)، سجاد پیرایقرچمن (دوومیدانی) و میثم قبشه دزفولی (کشتی فرنگی) 3 مدال نقره و محمد خدایار، امیر دانیالی، مژده مردانی (کاراته) و تیم کاراته سبک کومیته چهار مدال طلای کاروان رمضان را کسب کرده اند.