روی جلد جدیدترین رمان از مجموعه رمان‌های جیمز باند با عنوان «تنها» نوشته ویلیام بوید، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، رمان «تنها» که داستانش در سال 1969 اتفاق می‌افتد، داستان جیمز باند به عنوان یک مامور باسابقه را تعریف می‌کند که ماموریت تنهایش در آفریقا با مشکلاتی پیش‌بینی نشده روبرو می‌شود.

سوزان دین مدیر طراحی انتشارات رندوم‌هاوس که طراح این جلد است، گفت که از مجموعه رمان‌های 007 یان فلمینگ برای طراحی این جلد الهام گرفته است.

کتاب صوتی این رمان که در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد توسط دومینیک کوپر بازیگر روایت می‌شود.

دین، که در طراحی‌های گذشته‌اش جلد کتاب‌هایی چون «کفاره» ایان مک یوان و کتاب «حادثه جالب سگی در نیمه شب» نوشته مارک‌ هادون را ساخته است، گفت که عنوان کتاب نقطه آغازین او برای طراحی جلد بود.

دین می‌گوید: در کتاب، باند که برای گرفتن انتقام برانگیخته شده به دنبال یک ماموریت تنها بدون اجازه رسمی می‌رود. من از زمانی که عنوان کتاب را خواندم، می‌خواستم ببینم چطور می‌توانم دو حرف O در کلمه Solo را با دو صفر موجود در 007 ارتباط دهم. نظرم این بود که طرح جلد جدید باند باید چند کار را همزمان انجام دهد: باید بتواند با خوانندگان ادبی و تجاری کتاب، طرفداران 14 کتاب اصلی فلمینگ و طرفداران فیلم‌ها ارتباط برقرار کند و در عین حال باید بتواند محتویات کتاب را نشان دهد و تصور خواننده را نیز به خود جلب کند.

طراح این کتاب همچنین از طراحی‌های پال رند و سال بیس، که لوگوها و طرح‌های بسیار به یادماندنی‌ای را در دهه 1960 خلق کردند نیز الهام گرفته است.

او می‌گوید: نمی‌خواستم فقط یک تصویر سینمایی خلق کنم، بلکه سعی داشتم علاوه بر نشان دادن ماهیت رمان‌های اصلی یان فلمینگ، برداشت ویلیام بوید از جیمز باند را نیز نمایان کنم.

در حالی که سوراخ‌های کنده شده روی جلد کتاب نمایانگر «محور اساسی رمان» هستند، جلد سخت قرمز زیرین کتاب نیز یک مارمولک را نشان می‌دهد که نمایانگر ماموریت باند در آفریقاست.

در این رمان مامور 007 حدود 45 سال دارد و به تنهایی راهی ماموریتی سری می‌شود. این رمان قرار است در ماه سپتامبر همزمان با شصتمین سال چاپ اولین داستان جیمز باند یعنی «کازینو رویال» نوشته یان فلمینگ منتشر ‌شود.

فلمینگ خالق جیمز باند در سال 1964 در حالی که 56 سال داشت، درگذشت. استقبال از کتاب‌های او موجب شد تا پس از درگذشت وی نیز این آثار ادامه پیدا کند.