شاهرود - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تشیع اصلی ترین و کلیدی ترین محور مقاومت است، گفت: اسلام ناب تنها پایگاه مستقل و نماد واقعی مقاومت در برابر صهیونیست ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر کاظم جلالی پیش از ظهر جمعه در سخنرانی راهپیمایی روز قدس در شاهرود اصلی ترین و کلیدی ترین محور مقاومت را تشیع عنوان کرد و اظهار داشت: صهیونیستها می خواستند خاورمیانه را تغییر دهند و رودخانه نیل و فرات را به تسخیر خودشان در آوردند اما دست تقدیر این گونه بود که امام راحل (ره) این جریان بین المللی را افشا کرد.

وی افزود: امام (ره) یک مرجع بزرگ و بی نظیر بود که در تمام مسائل بین المللی شناخت داشت و می دانست که باید تمام امت اسلامی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی برخی همه جهانیان در حمایت از فلسطین برخیزند.

نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضی ها می گویند فلسطین چه ربطی به ما دارد و چرا ما باید در راهپیمایی شرکت کنیم گفت: پیام آنها این است که فقط قدرتهای بزرگ باید در راس هرم قدرت باشند و بقیه کشورهای در حال توسعه در کنار آن قرار بگیرند و پشت قدرتهای بزرگ حرکت کنند.

جلالی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مقابل این قدرتهای استکباری ایستاده است و هرگز با رژیم صهیونیستی صلح نخواهد کرد همان طور که امام (ره) آمد و جریانی را پایه گذاری کرد که رویکرد دفاعی در مقابل رژیم صهیونسیتی داشت و فرمودند اسرائیل باید از بین برود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، گفت: امام (ره) و مقام معظم رهبری در این زمینه بسیار دقیق و حکیمانه عمل کردند و همه ما باید قدر ولایت فقیه و رهبری را بدانیم چون که نعمت بسیار بزرگی برای ما و کشور ما است.

جلالی در خاتمه با اشاره به آغاز بکه ار رئیس جمهور منتخب نیز گفت: ما امید داریم که دکتر روحانی وظایف خود را به خوبی ایفا کند و مشکلات مردم را که اقتصادی، معیشتی و بیکاری است با کمک هم و برنامه ریزی حل کنند.