وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته 11 مردادماه در مراسم اختتامیه طرح قرآن، کتاب زندگی، عمل به سوره حجرات را عامل اخلاقی شدن جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه طرح فراگیری قرآنی قرآن، کتاب زندگی که شب گذشته 11 مرداد ماه در سالن اصلی شبستان برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کتاب زندگی است و رادیو قرآن 30 سال است که معارف قرآنی را در این رسانه گسترش می دهد.

وی ادامه داد: رادیو قرآن با اجرای این طرح شور و نشاط را در کشور ایجاد می کند و هر ساله دل های عاشقان را معطوف به سوره ای از سوره های قرآن می کند که در این دوره چهار میلیون مخاطب داشت.

حسینی اظهار کرد: سوره حجرات امسال محور این طرح قرار گرفت که مباحثی مانند رابطه مسلمانان با پیامبر اکرم (ص) دوری از تمسخر و غیبت، دوری از گذاشتن القاب بد به مومنان، تقوا، اصلاح رابطه بین مردم، پرهیز از عیب جویی و ... تأکید شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآوری کرد: اگر جامعه به مضامین این سوره عمل کند، قطعا جامعه ای اخلاقی پدید می آید. امروز بیشترین مشکلات بشر ناشی از دوری از اخلاق است.

وی در پایان با اشاره به روز قدس گفت: امروز سردمداران کشورهای جهان اسلام به صهیونیست ها و مستکبران تکیه دادند، در حالی که در آیه 103 سوره هود صراحتا اشاره شده است که گرایش و تکیه به مستکبران و ظالمان گناه بسیار بزرگی است.