وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه عملکرد ورزش ایران طی دوران حضور وی استثنایی بود اما در عین حال فسادهایی وجود داشت که حتی به واسطه آنها برخی روسای برکنار شده مجروم بودند، در مورد آینده خود و فعالیت‌هایش بعد از رفتن از وزارت ورزش و جوانان گفت: من دانشگاهی بودم و به کار معلمی باز می‌گردم.

به گزارش خبرگزاری مهر،  محمد عباسی در حاشیه مراسم ضیافت افطاری که شنبه شب در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد، در مورد سفر به بلغارستان - محل برگزاری المپیک جهانی ناشنوایان - گفت: نمایندگان کشورمان که در این مسابقات حضور داشتند به همین دلیل این سفر را انجام دادم تا کنار آنها باشم. فکر کردم این موضوع باعث دلگرمی آنها می‌شود.  ورزشکاران ناشنوای ایران تاکنون بالای 30 مدال در المپیک جهانی کسب کرده‌اند و امیدوارم تا پایان مسابقات تعداد مدال‌های‌شان بیشتر شود.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از مراسم که با نمایندگان رسانه‌های خبری صحبت می‌کرد با تاکید بر اینکه نشست ضیافت صمیمانه‌ای برگزار شد، به دوران کاری خودش در وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و یادآور شد: در این دوران بالاترین افتخارات را در عرصه‌های مختلف المپیک، پارالمپیک و ... تجربه کردیم. خدا را شاکرم که فصل موفقی در وزارت ورزش و جوانان داشتیم.

وی تصریح کرد: کارنامه‌ای که ورزش ایران در این دوران از خود به جا گذاشت، بهترین کارنامه تاریخ ورزش ایران به حساب می‌آید. عملکرد ورزش ایران در این فصل استثنایی بود. البته من شخصا کاری نکردم که خیلی با ارزش باشد اما از همکارانم در این 20 ماه تلاش زیادی داشتند و زحمات فراوانی را متقبل شدند تا پرچم کشورمان در میادین مختلف بالا برود.

وی در مورد تصمیماتی که برای تغییر روسای برخی فدراسیون‌ها گرفت، تصریح کرد: فسادهایی بود که اگر به آنها اشاره می‌کردم، برخی روسایی که برکنار شدند، مجرم شناخته می‌شدند! بنابراین اگر زمانی باقی بود این مسئله ثابت می‌شد که تصمیم ما درست بوده است. ما نیازهای ورزش را در نظر گرفتیم و از کارهایی که انجام دادم هرگز پشیمان نیستم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در کل ورزش حاشیه زیاد دارد و تلاش ما هم در این مدت این بود که با این حاشیه‌های کنار بیاییم.

"چه کارهایی باید انجام می‌دادید که موفق به انجام آن نشدید"؟، عباسی در پاسخ به این پرسش با بیان اینکه خیلی از کارها نیمه تمام مانده است، گفت: طی این مدت زیر ساخت‌های ورزشی 2 برابر شدند اما همچنان بخش‌هایی از ساخت و سازها نیمه تمام مانده است که باید به آنها رسیدگی شود تا به مرحله افتتاح و بهره برداری برسند. به هر حال نمی توان مدعی شدن که در این مدت 20 ماهه زمان و قدرت کافی برای رسیدگی به همه کارها وجود داشته است.

 وی ادامه داد: برنامه پنج ساله جامع و علمی را ما برای ورزش نوشیتم که باید از این پس هم به آن توجه شده و دنبال شود.

انتخابات کمیته ملی المپیک و دلیل تعویق 9 ماهه آن دیگر پرسش بود که مطرح شد و عباسی در پاسخ به آن اظهارداشت: این حرف‌ هم از همان دسته صحبت‌هایی است که دوستان شما مطرح می‌کنند. در حالیکه من شخصا به کمیته ملی المپیک نامه زدم و به مسئولان این کمیته اعلام کردم که خطا کار هستند چون خلاف قانون عمل کردند و در نهایت هم برای اینکه فضا به آرامش لازم برسد، کنار کشیدیم.

وزیر ورزش و جوانان در مورد ادامه حضورش در این وزارتخانه و کارهایی که قصد رسیدگی به آنها را دارد، گفت: روی مسائل کلی کار می‌کنیم چون زمان کوتاهی پیش رو داریم. بنابراین نمی‌توان خیلی به مسائل جزئی پرداخت. البته در عین حال نمی‌توان به این بهانه که پایان کار دولت است، کارها را سطحی در نظر بگیریم. تا آخرین لحظه‌ای که هستیم، جدی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: من هم در قالب نظارم کار می‌کنم و همه را دوست دارم. پیش از این دانشگاهی بودم. بنابراین بعد از رفتن از وزارت ورزش و جوانان کار معلمی را ادامه می‌دهم.

نظر شما درباه معرفی آقای سلطانی فر به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان در دولت جدید چیست"؟، عباسی در پاسخ به این پرسش گفت: هنوز هیچ فردی به طور رسمی معرفی نشده‎اند حتی آقای سلطانی.