حامیان نخست وزیر اسبق ایتالیا که از حکم دادگاه تجدید نظر درباره وی ناراحت هستند، در صورت عدم لغو این حکم از سوی رئیس جمهور درباره امکان بروز جنگ داخلی در این کشور هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، حامیان "سیلویو برلوسکنی" که از حکم روز پنجشنبه هفته گذشته دادگاه عالی ایتالیا در تایید رای محکومیت وی ناراحت هستند از "جورجیو ناپولیتانو" رئیس جمهور این کشور خواستند تا رای صادره علیه برلوسکنی را لغو کند.

در همین رابطه حامیان برلوسکنی از 10 میلیون ایتالیایی که در انتخابات ماه فوریه به ائتلاف برلوسکنی رای داده بودند خواستند تا به نشانه اعتراض به خیابان ها بیایند.

دادگاه عالی ایتالیا در جلسه روز پنجشنبه خود حکم چهار سال زندان برای برلوسکنی را تایید کرد . این برای اولین بار بود که برلوسکنی در جریان 20 سال اخیر در دادگاه محکوم می شد.

با توجه به اینکه برلوسکنی بیش از 70 سال سن دارد حکم چهار سال زندان او به یک سال کاهش یافته است. نکته جالب درباره این حکم آن که برلوسکنی می تواند به جای یک سال زندان گزینه های حبس خانگی و یا انجام خدمات عمومی به مدت یک سال را انتخاب کند.

نخست وزیر اسبق ایتالیا در اعتراض به این حکم اعلام کرده که وی قربانی بازپرسان و قاضیانی شده که دارای تفکرات چپ گرایانه هستند.

برلوسکنی روز گذشته نیز از آن دسته از اعضای حزب آزادی مردم که در کابینه ائتلافی این کشور حضور دارند خواسته بود یا در پی انجام اصلاحات قضایی باشند و یا آنکه از دولت کناره گیری کنند.

ریاست حزب مردم بر عهده برلوسکنی است،خروج هم پیمانان برلوسکنی از دولت ائتلافی ایتالیا، منجر به سقوط آن می شود.