دو جودوکار ناشنوای ایران از رسیدن به مدال مسابقات وزن آزاد المپیک ناشنوایان بازماندند. این در حالی است که قضاوت یکطرفه داور به سود نماینده کشور بلغارستان باعث حذف یکی از نمایندگان ایران شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از صوفیه بلغارستان، در سومین و آخرین روز از مسابقات جودوی المپیک ناشنوایان، امروز یکشنبه تیم ملی ایران در وزن آزاد با دو نماینده خود یعنی فرید عساکره و مهرداد صیدی به مصاف حریفان رفت و در هر دو وزن از رسیدن به مدال بازماند.

مهرداد صیدی که با قرعه دشواری مواجه شده بود، ابتدا حریفانی از فرانسه و روسیه را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف حریف ترکیه‌ای رفت. صیدی به خاطر اخطار بیشتر بازنده اعلام شد و از رسیدن به فینال بازماند ضمن اینکه به خاطر مرتکب شدن خطا از شرکت در دیدار رده بندی هم محروم شد. با این حساب صیدی به عنوان پنجمی این مسابقات رسید. در این رقابت، مربیان کشور ترکیه هم به خاطر اعتراض شدید به داوری از کنار زمین اخراج شدند.

فرید عساکره، دیگر نماینده ایران هم قرعه دشواری داشت. عساکره پس از پیروزی مقابل نمایندگان قدرتمند مجارستان و فرانسه، به دیدار نیمه نهایی رسید. در این مرحله، وی با نماینده بلغارستان میزبان به رقابت پرداخت ولی به دنبال قضاوت یکطرفه داور و به دلیل اخطار بیشتر بازنده شد. قضاوت داور به اندازه‌ای یکطرفه و به سود نماینده کشور میزبان بود که حتی صدای تماشاگران ترکیه‌ای را هم درآورد.

محمد منصوری سرمربی تیم ملی جودوی ناشنوایان بعد از این رقابت به شدت نسبت به عملکرد داوران بلغارستانی اعتراض کرد ولی این اعتراضات نتیجه‌ای در پی نداشت. همچنین محمدرضا لویی مقدم مربی تیم ملی از کنار زمین اخراج شد تا نتواند در کنار سرمربی حضور داشته باشد.

عساکره در آخرین دیدار خود هم برای کسب مدال برنز به مصاف حریفی از ژاپن رفت که این بازی را هم در نهایت واگذار کرد. به این ترتیب دو نماینده ایران در روز آخر با کسب عنوان پنجمی به کار خود پایان دادند. در دو روز گذشته ایران سه مدال در رشته جودو کسب کرده بود.

تیم کاتای جودوی ایران آخرین نماینده کشورمان در مسابقات المپیک ناشنوایان خواهد بود که تا دقایقی دیگر با حریفانشان به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش مهر، اسامی ورزشکاران ایران که تا کنون در المپیک ناشنوایان مدال گرفته‌اند به شرح زیر است:

مدال طلا:
محمد خدایار، امیر دانیالی و مژده مردانی (کاراته)،حسین نوری و رسول دریانی(کشتی آزاد)،  کاراته  تیمی مردان

مدال نقره:
حسین کرمی (پومسه) و میثم قبشه دزفولی (کشتی فرنگی)، سجاد پیرآیقرچمن(دو و میدانی –پرتاب دیسک)، محمد محبوبی(کشتی آزاد)

مدال برنز:
مریم خدابنده و سحر حسینی‌نژاد (تکواندو)، زهرا ابراهیمی (پومسه)، محمدرضا هوشیار، بهاره صفری، فاطمه قلی زاده و عاطفه بعیات (کاراته) و محمد کاظم‌زاده و میثم عابدی (تکواندو)، مهدی بخشی، مجید توکلی، محمد مرادی و محمد امین نعمتی (کشتی فرنگی)، میثم اخوان و مرتضی جدایی  (کاراته)،علی سلحشور ، حسین الله کریمی (جودو)، فرود حجتی(کشتی آزاد)،  تیم کاتای تیمی مردان(کاراته)، تیم جودو و تیم والیبال.