قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به تحریم دارویی غرب علیه ایران تاکید کرد: تحریم دارویی کشوری که با سیاست های شما همراه نیست نشانه دشمنی با انسانیت است و از شعارهای حقوق بشری دور است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر یکشنبه در ادامه تفسیر سوره یاسین در مدرسه حجتیه گفت: تحریم علیه کسانی که بیمار هستند نوعی مرض و دشمنی با انسانیت است و این در حالی است که غربیها مدعی حقوق بشر هستند.

استکبار قسی القلب است

وی بیان کرد: این عمل غربی‌ها ناشی از قسی القلب بودن آنها است که قرآن این قلوب را مانند سنگ می‌داند. آمریکا در هیروشیما بمب می‌اندازد و 150 هزار نفر را می‌کشد اما آنقدر قسی القلب شده اند که از آن دفاع هم می‌کنند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به وضعیت سوریه ادامه داد: با اینکه علمای منصف اهل سنت وجود دارند اما برخی علمای اهل سنت متاسفانه برای اعزام نیرو به سوریه و مقابله با این کشور اعلام جهاد می‌کنند و این در حالی است که علیه اسرائیل که دشمن درجه یک مسلمانان است اعلان جهاد ندارند.

وی با بیان اینکه توطئه در سوریه برادرکشی است اضافه کرد: اسرائیل و حامیان آن به این نتیجه رسیده اند که برای تامین امنیت اسرائیل باید مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند و برای این کار پول خرج می‌کنند و آتش جنگ طائفه‌ای و مذهبی را دامن می‌زنند.

آیت الله سبحانی بر لزوم هوشیاری مسلمانان تاکید کرد و افزود: نباید شاهد برخی فتواها در این زمینه باشیم که منجر به ترویج برادرکشی در کشورهای اسلامی می‌شود.

امی بودن اثبات کننده معجزه قرآن

این مفسر قرآن در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به صفت امی بودن پیامبر(ص) تاکید کرد: امی بودن به معنای بیسوادی نیست بلکه منظور این است که پیامبر خودش چیزی را نمی‌نوشت و نمی‌خواند و از ابزار برای این کار بهره نمی‌برد تا متهم به این مطلب نشود که قرآن را خودش به علت کسب علم و یا از طریق استادانش آموخته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام مخالف شعر و ادبیات نیست تصریح کرد: برخی وانمود می کنند که اسلام از اساس با شعر مخالف است در حالی که در سیره پیامبر شاهدیم که از برخی شاعران تجلیل هم کرده و اشعار آنها را اصلاح می‌کرده است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اسلام مخالف اشعار بیهوده و فاسد و متملقانه است وگرنه دشمنی با ادبیات و شعر ندارد.