ژنرال مارتين دمپسي، رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا عصر يکشنبه به وقت محلي به منظور گفت و گو با مقام‌هاي صهیونیستی درباره ايران عازم سرزمين‌هاي اشغالي شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از يديعوت آهارنوت، اين افسر عاليرتبه ارتش آمريکا همچنین در ديدار با ژنرال بني گانتس رئيس ستاد مشترک ارتش رژيم اشغالگر، درباره تقويت همکاری‎های نظامی ميان تل آويو - واشنگتن گفت و گو خواهد کرد.

دمپسی همچنين در اين سفر با بنيامين نتانياهو نخست وزير و موشه يعلون، وزير امور نظامی اسرائيل درباره برنامه انرژي هسته‎ای ايران و همچنين اعلام تل آويو مبنی بر احتمال حمله نظامی يک جانبه عليه تاسيسات غني سازی ايران گفت و گو خواهد کرد.

آمريکا، رژيم صهیونیستی و برخي از متحدان آن‌ها، بارها ايران را به تلاش براي پيگيري اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته ای متهم کرده‌اند.

ايران قويا با رد اين ادعاها، همواره تاکيد کرده است به عنوان يکي از امضاکنندگان متعهد پيمان منع گسترش تسليحات اتمي (ان‌پي‌تي) و يکي از اعضای آژانس بين‌المللی انرژی اتمي، از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای دستيابي به اهداف صلح‌آميز برخوردار است.

سفر دمپسي به اراضی اشغالی درحالي است که حسن روحانی روز يکشنبه به عنوان رئيس جمهوری جديد ايران سوگند ياد کرد.

نتانياهو در واکنش به مراسم تحليف روحانی در سخنانی در جلسه هیات دولت با اشاره به اين که ايران خواستار "نابودی اسرائيل" است، پافشاری کرد برنامه انرژی هسته‌ای ايران بايد متوقف شود.

پرس تی.وی. در این زمینه خاطر نشان می کند، ژنرال دمپسی، اوت گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در لندن از شکاف ميان موضع رژیم اشغالگر و امريکا درباره برنامه انرژی هسته‎ای ايران خبر داده بود.

وی با اشاره به حمله احتمالي يکجانبه رژیم صهیونیستی عليه تاسيسات هسته‌ای ايران گفته بود: "اگر آن‌ها (صهیونیست ها) بخواهند اين گزينه را انتخاب کنند، من نمي خواهم همدستشان باشم."

اين درحالي است که کميته روابط عمومی آمريکا و اسرائيل (آيپک)، قوي‌ترين لابي صهیونیستی در امريکا، همگام با مواضع نتایناهو تلاش‌ها برای تصويب مصوبات ضد ايرانی خود را در کنگره شدت بخشيده است.