سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در قرائت گزارش حادثه 22 بهمن 1391 قم گفت: در این گزارش به مسئولیت برخی اشخاص شاغل در نهادهای نظامی اشاره شده است، کمیسیون ضمن تقدیر از فعالیت نهادهای مذکور و حمایت از آنها، اقدامات معدودافراد خودسر را شایسته نهادهای انقلابی نمی داند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در ادامه جلسه روز دوشنبه گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از حادثه 22 بهمن سال 1391 قم قرائت شد.

در ابتدای قرائت این گزارش، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: در این گزارش به مسئولیت برخی اشخاص شاغل در نهادهای نظامی و انتظامی اشاره شده که کمیسیون ضمن تقدیر از نهادهای مذکور که در برقراری نظم و امنیت نقش داشتند اعلام می دارد که همچون گذشته از آنها حمایت می کند و اقدامات معدود افراد خودسر را شایسته نهادهای انقلابی نمی داند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی 2 هزار ساعت نفر بر این گزارش گفت: بر اساس روند قانونی و در راه اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و درد دل مراجع، مسئولیت هیات بررسی این حادثه افزایش یافته و تلاش کردیم تا مشکل را ریشه یابی کنیم.

وی همچنین در پاسخ به انتقادات برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر انتصابی بودن اعضای هیات بررسی حادثه قم گفت: انتخاب افراد این هیات طبق روال قانونی گذشته در کمیسیون بوده است.

متن کامل گزارش حادثه قم متعاقبا منتشر می شود.