مقامات هند از کشته شدن پنج سرباز هندی در جریان حمله نیروهای پاکستانی به خط کنترل کشمیر خبر دادند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، مقامات هندی با اشاره به ادامه درگیریهای مرزی هند و پاکستان در کشمیر اعلام کردند که صبح امروز سه شنبه در جریان حمله به خط کنترل کشمیر پنج سرباز هندی کشته شدند.

مقامات هندی اعلام کردند که نیروهای پاکستانی به مرز هندوستان وارد شده و درصدد انجام حملات مرگبار بودند.

این در حالی است که اسلام آباد چنین اظهاراتی را غیرمسئولانه خوانده و واکنش های مقامات دهلی نو را سبب تضعیف تلاشها برای عادی سازی روابط دوجانبه عنوان کرده است.

هند و پاکستان از زمان پایان جنگ جهانی دوم بر سر کشمیر با یکدیگر اختلاف داشته و نظامیان دو کشور در ماههای اخیر برای چندین ساعت در منطقه مرزی ناحیه "بارامولا" در 110 کیلومتری شهر سرینگر به سوی یکدیگر تیراندازی کرده اند.

مقامات هندی در ماههای اخیر گزارش داده اند که ارتش هند و پاکستان بارها در منطقه مرزی در کشمیر موسوم به خط کنترل با یکدیگر درگیر شده و به تبادل آتش پرداختند.

ارتش پاکستان، نیروهای ارتش هند را متهم کرده که در منطقه کشمیر عبور کرده و در این بازرسی با ارتش پاکستان درگیر شده اند. کشمیر منطقه مورد مناقشه دو دهلی نو و اسلام آباد است و تاکنون تلاش نه چندان جدی مجامع بین المللی برای حل و فصل این اختلاف مرزی بین دوطرف به نتیجه ای منجر نشده است.