فروزنده خداجو رمان جدید خود را درباره کار و گرسنگی کودکان به کانون پرورش فکری کودکان سپرده و قرار است این رمان توسط کانون پرورش فکری به چاپ برسد.

فروزنده خداجو، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نوشتن رمانی درباره کار و گرسنگی کودکان را اواخر سال گذشته به پایان رساندم و نام «من و عجیب و غریب» را برای آن انتخاب کردم. این کتاب قرار است در قالب طرح رمان نوجوان امروز توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ برسد.

وی افزود: این رمان، اثری فانتزی است که بخش‌هایی از آن در جلسات ادبی کانون خوانده شده است. موضوع اصلی «من و عجیب و غریب» درباره معضل کار و گرسنگی کودکان است و شخصیت اصلی آن هم یک دختر نوجوان 14 ساله است. این شخصیت و دیگر نوجوانانی که در این داستان حضور دارند، مشکلات خودشان را بزرگترین مشکلات می‌دانند، اما وقتی داستان پیش می‌رود، متوجه می‌شوند مشکلات بزرگتری از مشکلات آن‌ها هم وجود دارد.

این نویسنده گفت: استحاله و تحول شخصیتی که قرار است در این رمان رخ بدهد، آن بلوغ فکری و بزرگ‌تر شدنی است که باران به آن می‌رسد.

خداجو در پایان گفت: «من و عجیب و غریب» را مدتی است که به کانون پرورش فکری تحویل داده‌ام و تا جایی که اطلاع دارم پروسه چاپ آن شروع شده و قرار است توسط کانون منتشر و راهی بازار نشر شود.