اراک - خبرگزاری مهر: مدير كل استاندارد استان مركزي از توقیف 21 هزار و 876 بطری آبليموي غير استاندارد در استان خبر داد.

 سيد سعيد ميرنظامي مدني در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با بازرسي  هاي انجام شده ازكالاهاي سطح بازار مصرف استان، بازرسان اين اداره كل با شناسايي آبليموهاي  فاقد نشان استاندارد و يا مجعول به نشان استاندارد مواجه شدند.

وی اضافه کرد: در اين بازرسي تعداد 12 هزار و 485 آبليموي شيشه اي ، سه هزار و81آبليموي دو ليتري و شش هزار و 310 آبليموي يك و نيم ليتري توقيف گرديد.

میرنظامی با بیان اینکه این بازرسی ها در طرح نظارت محصولات عرضه شده د ر بازار انجام می شود خاطرنشان کرد: اين آبليموها با نام هاي تجاري دست چين ، نوش آگين ،گلدست و دو نام تجاري ديگر كه هنوز شناسايي نشده اند در ابزار توزيع گرديده است كه همه نام ها مربوط به شركت دست چين بهمن مي باشد و اين موارد فقط از يكي از نماينده هاي پخش در اراك كشف گرديده است.

وی با اشاراه به اینکه تحقيقات جهت شناسايي توزيع كنندگان ديگر ادامه دارد  تصریح کرد: بازرسي ها از تمامی نمايشگاهها و اصناف ادامه دارد و در صورت مشاهده تخلف ،علاوه بر جمع آوري و توقيف، پرونده ها به مراجع قضايي ارجاع مي گردد.

مير نظامي اعلام داشت مصرف كنندگان در صورت بروز هر گونه شكايات و يا پيشنهادات ،موارد را به سامانه تلفني 1517 و يا سامانه ملي رسيدگي به شكايات استاندارد به آدرس www.isiri.org.ir اعلام نمايند و در صورت خريد اين گونه محصولات سريعاٌ نسبت به تحويل به اداره كل استاندارد اقدام نمايند.