سمنان - خبرگزاری مهر: مديركل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: با هدف توانمند سازی و ارائه آموزشهای مهارتی به مددجویان بهزیستی استان، تفاهم نامه ای مابین این اداره کل و بهزیستی استان منعقد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر،ابراهیم محمودي صبح سه شنبه، در جلسه اي که به منظور بررسی موضوع همکاری اداره كل فني و حرفه اي و بهزيستي استان سمنان با مدير كل بهزيستي این استان در دفتر وي برگزار شد، اظهار داشت: تفاهم نامه ای ظرف يك هفته آينده آماده می شود که در آن علاوه بر مفاد تفاهم نامه كشوري، آموزش معتادان بهبود يافته و نیز NGO ها گنجانده خواهد شد.

وي افزود: در مورد آموزش نابينايان به مربيان مراكز آموزش فنی و حرفه ای  شهرستانهای شاهرود، دامغان و گرمسار آموزش داده شد تا دوره ها در اين مراكز برگزار شود.

ضرورت کاهش آسیب های اجتماعی معلولان در سطح جامعه

مدير كل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه برخي دوره هاي مهارتي در بهزيستي برگزار مي شود گفت: اگر اين دوره ها با استاندارد فني و حرفه اي هماهنگ شوند مي توان با نظارت بر نحوه آموزش به آموزش ديدگان گواهينامه ارائه شود.
محمودی اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه و نیز افزایش سطح دانش فنی و مهارتی مددجویان بهزیستی به امضا رسیده است.

وی افزود: این تفاهم نامه در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طرح جامع توانمندسازی و تحول اجتماعی و نیز پرداختن به امور مرتبط با اقشار آسیب پذیر یا در معرض آسیب های اجتماعی به ویژه جامعه هدف سازمان بهزیستی است.

مدير كل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان بیان کرد: توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی از طریق ارائه آموزش های مهارتی و شغلی به منظور کارآفرینی، ایجاد مشاغل خانگی، احراز شغل مناسب، بازتوانی و آماده شدن برای یک زندگی مستقل و پایدار و نیز اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در بین آنان یکی از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

21 هزار معلول در استان سمنان وجود دارد

مدير كل بهزيستي استان سمنان نیز در اين جلسه با بیان اینکه در اين استان فقط 21 هزار معلول وجود دارد كه بايد آنها آموزش مهارتي داده شود و در اين مورد به كمك فني و حرفه اي نياز داريم، افزود: جامعه هدف بهزيستي مشخص است و شامل ضعيف ترين قشر جامعه مي شود كه از زنان بي سرپرست تا معتادان بهبود يافته را در بر مي گيرد.

حجت الاسلام علي پهلوان اضافه كرد: در هر شهرستان بايد نيازسنجي مجزا صورت گيرد چرا كه هر منطقه دوره هاي آموزشي خاصي نياز دارد.

وي اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع توانمندسازی جامعه هدف سازمان در فرآیند نوسازی سازمانی مورد توجه بود از همین‌رو تلاش ویژه‌ای شد تا از ظرفیت‌های موجود برای آموزش به جامعه هدف استفاده شود.

سالانه 10 درصد از جامعه هدف بهزیستی از چرخه حمایتی خارج می شوند

مدیر کل سازمان بهزیستی  استان سمنان تصریح کرد:‌ برابر ماده 39 برنامه پنجم توسعه، دستگاه‌های حمایتی از جمله سازمان بهزیستی مؤظف هستند سالانه 10 درصد از جامعه هدف خود را در بخش‌های مختلف از جمله اشتغال، مسکن و حمایت‌های اجتماعی توانمند و از چرخه حمایتی خارج کنند.

پهلوان در خاتمه افزود: در راستای مفاهیم توانمندسازی یک فصل مشترکی را برای سازمان ایجاد کرده‌ایم تا با توجه به ظرفیت‌های موجود بتوانیم توانمندسازی مددجویان را در دستور کار داشته باشیم.