رباط کریم - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رباط کریم خبرنگاران را سفیر نظام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: خبرنگار به عنوان یک رسالت و وظیفه باید دائم به دنبال اخبار و انتشار واقعیت ها باشد.

حجت الاسلام ابراهیم بهمنی در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک روز خبرنگار به جامعه رسانه ای کشور و گرامیداشت یاد و نام شهید صارمی بیان داشت: خبرنگاری شغل و حرفه مقدسی است و در قاموس دینی به عنوان اطلاع رسانی از آن یاد می کنند که در مجموعه ای گسترده واقعیت های جامعه را به اطلاع مردم می رساند.

وی با اشاره به رسالت اصلی خبرنگار گفت: با فعالیت خبرنگار، مردم از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... در هر جامعه مقابل فعالیت های انجام شده قرار گرفته و نسبت به جامعه و حاکمیت خوشبین و آگاه می شوند.

خبرنگاری، جایگاهی اساسی و قابل توجه است

این مسئول ادامه داد: با انجام این رسالت مهم، جایگاه یک خبرنگار و نقش مهم خبرنگاری او مشخص می شود که این جایگاه، جایگاهی اساسی و قابل توجه است و باید قدردان و سپاسگزار بود و به خبرنگاران و اصحاب رسانه بها داد.

بهمنی به مسائل امروز دنیا و کشورمان اشاره کرد و افزود: امروز ما در کشور خود، نظامی دینی داریم و اکثر حاکمیت های دنیا که وجهه دینی ندارند در مسیر امت اسلام با ما در حال ستیز و مقابله هستند.

خبرنگاران واقعیت ها را به اطلاع جامعه جهانی برسانند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رباط کریم در ادامه با اشاره به رسالت اصلی خبرنگاران در این برهه اضافه کرد: رسالت خبرنگاران این است که مسائل و اخبار مثبت نظام و واقعیت ها را به اطلاع مردم و جامعه جهانی برسانند تا مردم آزاد دنیا از واقعیت های موجود آگاه شوند.

وی با بیان اینکه در راستای رسالت خبرنگاران، این واقعیت ها مطمئنا امید را در دل این مردم شکوفا می کند به مهر گفت: آنها برای به دست آوردن استقلال و دفاع از مظلومان اقدامات مثبت و مثمرثمری انجام می دهند.

تحرک و شکوفایی لازم در خبرنگاران وجود ندارد

این مسئول، خبرنگار را سفیر نظام و انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: متاسفانه خبرنگاری در جامعه ما جایگاه خود را حفظ نکرده و تحرک و شکوفایی لازم در آنها وجود نداشته است که بخشی به عدم شناخت مردم و بخشی به کم تحرکی خبرنگاران و برخی مسئولان مربوط می شود.

بهمنی در توصیه ای به خبرنگاران خواستار تعامل و ارتباط بیشتر آنها با ادارات و مسئولان شد و گفت: خبرنگاران حتما برای دریافت خبر و نشر آن در برنامه ها حضور داشته و واقعیت ها را منعکس کنند و دائما به عنوان یک رسالت و وظیفه به دنبال اخبار و انتشار واقعیت ها باشند.