تیم‌های ملی بسکتبال ژاپن و هنگ‌کنگ در مرحله رده‌بندی تیم‌های نهم تا دوازدهم مسابقات قهرمانی مردان آسیا به ترتیب برابر هند و بحرین به برتری دست یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا پس از یک روز استراحت تیم‌های شرکت کننده، از امروز جمعه با برگزاری دیدارهای رده‌بندی تیم‎های نهم تا دوازدهم در مانیل فیلیپین پیگیری شد. در چارچوب دیدارهای برگزار شده این مرحله از رقابت‌ها تیم ژاپن در مصاف با هند با 9 اختلاف امتیاز به برتری دست یافت و هنگ‌کنگ نیز موفق به شکست بحرین شد. نتیجه دیدار های برگزار شده  به این شرح است:

* ژاپن 73- هند 64
* هنگ کنگ 87- بحرین 79

به این ترتیب دو تیم ژاپن و هنگ‌کنگ آخرین دیدارهای خود  در مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا را برای تعیین رده نهم مقابل یکدیگر برگزار می‌کنند. در دیگر دیدار تعیین کننده برای رده‌بندی نهایی تیم‌ها نیز دو تیم هند و بحرین به مصاف هم می‌روند. برنامه این دیدارها که فردا برگزار می‌شود،  به این شرح است:

شنبه 19 مرداد:
رده‌بندی تیم‌های نهم و دهم

* ژاپن- هنگ کنگ:
رده‌بندی تیم‌های یازدهم و دوازدهم
* هند- بحرین

دیدار تیم‌های ژاپن و هنگ‌کنگ برای تعیین تیم نهم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا در حالی برگزار می‌شود که دو تیم در گروه B مرحله مقدماتی رقابت‌ها نیز مقابل یکدیگر قرار گرفتند که طی آن ژاپن به برتری دست یافته بود. همچنین تیم‌های هند و بحرین هم در گروه D مسابقات به مصاف یکدیگر رفتند که طی آن بحرین با دو اختلاف امتیاز برابر هند به برتری دست یافت. نتیجه این دیدارها در مرحله دوم نیز برای تیم‌ها لحاظ شد.