رسانه های عربی همچنان به موضوع ربوده شدن دو تبعه ترکیه در بیروت می پردازند و در این زمینه شبکه العربیه تلاش کرد حزب الله لبنان را به دست داشتن در این حادثه متهم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، اینان اوزیلیدیز سفیر ترکیه در بیروت با تایید ربوده شدن دو تبعه ترک در جاده فرودگاه بیروت ابراز امیدواری کرد که مقامات لبنانی برای آزادی آنها تلاش کنند.

المنار گزارش داد منابع رسانه ای اعلام کردند افرادی که مسلح بودند با متوقف کردن یک دستگاه اتوبوس، شماری از سرنشینان آن را ربودند، این اتوبوس متعلق به شرکت هواپیمایی ترکیه بود و افراد ربوده شده، یک خلبان و کمک وی از ترکیه بودند.

المنار افزود اطلاعاتی به این اشاره می کند که ربوده شدن این دو تبعه ترک با پرونده لبنانی های ربوده شده در سوریه مرتبط است.

راننده اتوبوسی که اتباع ترک از آن ربوده شدند، دستگاههای امنیتی را در جریان چگونگی ربوده شدن این افراد قرار داد.

دو تبعه ربوده شده امروز یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی ترکیه را در فرودگاه بین المللی بیروت به زمین نشانده بودند.

اما شبکه العربیه که وابسته به عربستان سعودی است و مواضع خصمانه نسبت به مقاومت لبنان به رهبری حزب الله لبنان دارد، به فضاسازی و جوسازی علیه این جنبش پرداخت و با ادعای اینکه منطقه ای که دو تبعه ترک ربوده شده اند، تحت سیطره حزب الله قرار دارد، تلاش کرد اینگونه القا کند که حزب الله لبنان در این کار دست دارد.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی الجدید لبنان اعلام کرده است یک گروه لبنانی، مسئولیت ربودن دو تبعه ترک را به عهده گرفته و تاکید کرده است تنها در صورتی آنها را آزاد می کند که ترکیه به گروههای مسلحی که اتباع لبنانی را در سوریه ربوده اند، برای آزادی آنها فشار وارد کند.

به نظر می رسد کسانی که دو تبعه ترک را ربوده اند، با موضوع اتباع لبنانی ربوده شده در سوریه توسط گروههای تروریستی مسلح مرتبط باشند و با این نیت دست به این کار زده اند تا ترکیه را که روابط نزدیک و گسترده ای با گروههای تروریستی دارد، تحت فشار گذاشته تا آنها اتباع لبنانی ربوده شده را آزاد کنند.

از سوی دیگر شبکه المیادین گزارش داد ترکیه از اتباع خود خواسته است در پی ربوده شدن خلبان و کمک خلبان ترک در بیروت، خاک لبنان را ترک کنند. این شبکه همچنین از درخواست عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه از میشل سلیمان همتای لبنانی وی برای کمک به آزادی دو خلبان ترک خبر داده است.