بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: روز ملی مبارزه با استعمار باید جهانی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن پرآور صبح شنبه در نشست ستاد بزرگداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری با تبریک به خبرنگاران اظهار داشت: روز خبرنگار در واقع پاسداشت کسانی است که در راستای اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی اهتمام دارند.

وی افزود: خبرنگاران در همه عرصه‌ها حضوری موثر دارند و در آگاهی‌بخشی به جامعه همواره پویا و تاثیرگذار هستند.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت بزرگداشت رئیسعلی دلواری خاطرنشان کرد: در سرزمین ما کم نیستند کسانی که در طول تاریخ با قیام و حرکت خود نهضتی بزرگ برپا کردند و البته رئیسعلی دلواری نهضتی برپا کرد که در تاریخ ثبت شده است.

پرآور تصریح کرد: رئیسعلی دلواری سبب شد که ملت ما در برابر استعمار پیر ایستادگی کند و تن به ذلت ندهد و باید یاد ایشان را گرامی بداریم.

وی اضافه کرد: در استان زرخیز بوشهر علمای بزرگی چون بلادی، مجتهد برازجانی، سید علی دشتی و آیت‌الله اهرمی و مردان بزرگی چون رئیسعلی دلواری با مقاومت در برابر استعمار انگلیس حماسه‌آفرینی کردند و برگ زرینی در تاریخ افتخارات کشور ثبت کردند.

دلاورمردان مبارزه با استعمار به نسل جوان معرفی شوند

پرآور گفت: این بزرگان به وظیفه خود در تاریخ عمل کردند و آیندگان هم وظیفه دارند که این رشادت‌ها را پاس بدارند و افتخارات رئیسعلی و یارانش را بیان کنند.

معاون استاندار بوشهر ابراز داشت: 12 شهریور مصادف با سالروز شهید رئیسعلی دلواری است و ما مکلف هستیم که این مسئله را به نسل جدید معرفی کنیم و باید خدمات بی‌شائبه‌ای که برای این مملکت انجام داده‌اند را تبیین کنیم.

پرآور بیان کرد: روز ملی مبارزه با استعمار باید جهانی شود و باید به مردم ایران و جهان معرفی شود.

وی افزود: امسال 2 مراسم یکی در بوشهر و دیگری در دلوار برگزار می‌شود و باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

پرآور اظهار داشت: باید به گونه‌ای رئیسعلی و سایر دلاورمردان مبارزه با استعمار را معرفی کنیم که نسل جوان ما به اسطوره‌های خود افتخار کنند.