بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان بوشهر گفت: خانواده شهدای جنگ با‌ انگلیسی‌ها در دلوار تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالکریم مشایخی صبح شنبه در نشست ستاد بزرگداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری اظهار داشت: درپی برنامه‌ریزی انجام شده قرار است این همایش طی 2 روز در بوشهر و دلوار برگزار می شود.

وی افزود: در مرحله اول روز 12 شهریور شاهد برنامه اصلی هستیم که در دلوار برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان بوشهر از تجلیل از خانواده شهدای جنگ با‌ انگلیسی‌ها در دلوار خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم باشکوه با حضور شخصیت‌های بزرگ کشور در دلوار برگزار خواهد شد.

مشایخی از ارائه 70 مقاله به دبیرخانه موسسه مطالعات سیاسی خبر داد و تصریح کرد: روز سیزدهم شهریور این مقالات در مجتمع فرهنگی و هنری 9 دی بوشهر ارائه می‌شود.

دعوت از رئیس مجلس/ برپایی نمایشگاه اسناد جنگ جنوب

وی از حضور دکتر لاریجانی در این همایش خبر داد و گفت: از رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در این همایش دعوت شده که امیدوار هستیم با حضور ایشان شاهد افزایش سطح کیفی برنامه نیز باشیم.

مشایخی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم که اداره کل اسناد ملی استان نمایشگاهی که مرتبط با اسناد جنگ جنوب است در این همایش برپا کنند.

وی ابراز داشت: آقای سید قاسم یاحسینی یک کتاب ارزشمند با موضوع رئیسعلی دلواری نوشته‌اند که پیشنهاد می‌کنیم تعدادی از کتاب‌های ایشان خریداری شده و در همایش به شرکت‌کنندگان اهدا شود.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان بوشهر گفت: در سال 88 یک کنگره بزرگ با موضوع رئیسعلی دلواری برگزار شد و مقالات متعددی ارائه شد که امیدوار هستیم جمع‌آوری و چاپ و منتشر شوند.