بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: گلباران تپه رشادت در دلوار و همچنین رژه نیروهای مسلح در همایش و ساخت انیمیشن رئیسعلی دلواری از برنامه‌های مورد نظر برای روز مبارزه با استعمار است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین زارعی صبح شنبه در نشست ستاد بزرگداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری اظهار داشت: در چند سال اخیر در زمینه بزرگداشت رئیسعلی دلواری و معرفی ایشان به جامعه کم‌کاری شده و هیچ اثر قابل توجهی ارائه نکرده‌ایم و این یک نقطه ضعف بزرگ است.

وی افزود: هر زمان که بحث رئیسعلی مطرح می‌شود همه به یاد سریال دلیران تنگستان می‌افتند که 40 سال پیش ساخته شده و این مسئله نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر کار قابل توجهی در معرفی رئیسعلی انجام نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر خاطرنشان کرد: باید اعضای ستاد بزرگداشت رئیسعلی دلواری مشخص شوند و با برنامه‌ریزی اصولی و با نظم به سمت جلو حرکت کنیم.

زارعی تصریح کرد: تقدیر از خانواده شهدای دلوار و بازسازی قبر رئیسعلی دلواری و همچنین پخش مراسم بزرگداشت رئیسعلی از طریق شبکه سراسری از جمله برنامه‌هایی است که باید مورد توجه ستاد قرار گیرد.

میراث فرهنگی می‌تواند صفر تا صد مراسم را بر عهده بگیرد

وی اضافه کرد: گلباران تپه رشادت در دلوار و همچنین رژه نیروهای مسلح در همایش و ساخت انیمیشن رئیسعلی دلواری نیز از دیگر پیشنهادات این مدیریت به ستاد است که امیدوار هستیم اجرایی شوند.

زارعی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان حاضر است دبیرخانه ستاد را بر عهده بگیرد و برنامه‌ریزی لازم را نیز انجام دهد تا کیفیت کار بالا برود.

وی افزود: میراث فرهنگی توانمندی دارد که صفر تا صد مراسم را بر عهده بگیرد و از سایر دستگاه‌ها نیز انتظار همراهی داریم.

زارعی ابراز داشت: باید تلاش کنیم یک کنگره در خور شان رئیسعلی را نیز در تهران با حضور شخصیت‌های بزرگ و مسئولان ارشد کشور برگزار کنیم که البته نیازمند عزم همگانی و تلاش دسته‌جمعی مسئولان است.