«دوره عالی دف‌نوازی»، «آموزش مقدماتی تنبور»، «دایره‌المعارف سازهای کرمان» و «ریتم بازی در موسیقی ایران»، 4 عنوان کتاب از فواد توحیدی است که پژوهش و نگارش آن به پایان رسیده و پس از صدور مجوز منتشر می‌شود.

فواد توحیدی، پژوهشگر موسیقی نواحی کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار 4 عنوان کتاب تحقیقی خبر داد و افزود: کتاب «دوره عالی دف‌نوازی»، ادامه «شیوه دف‌نوازی» نوشته عماد توحیدی است که در سال 1371 منتشر و تاکنون، 18 بار تجدید چاپ شده است. این کتاب توانسته جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی و کتاب مرجع دانشگاه کلمبیا را به دست آورد و به عنوان کتاب شایسته ترجمه از سوی سازمان جهانی یونسکو شناخته شد. 

«دوره عالی دف‌نوازی» مجموعه 200 قطعه را دربرمی‌گیرد و به آموزش علمی دف‌نوازی می‌پردازد. هنرجویانی که کتاب «شیوه دف‌نوازی» را پشت سر گذاشته و علاقه‌مند به گذراندن دوره پیشرفته هستند میتوانند به این کتاب مراجعه کنند. کتاب فواد توحیدی را انتشارات فرزانه منتشر می‌کند.

«ریتم بازی در موسیقی ایران» نیز عنوان اثر پژوهشی دیگری است كه از سوی فواد توحیدی منتشر می‌شود. به گفته وی یكی از مشكلات موسیقی ایرانی، استفاده از ریتم‌های تكراری و معمول است؛ تا آنجا كه بسیاری نمی‌دانند «شش هشتم» كه یك میزان تركیبی است، می‌تواند به صورت لنگ هم اجرا شود. این كتاب با یك سی‌دی همراه است.

«دایره‌المعارف سازهای کرمان»، عنوان اثر پژوهشی دیگری از فواد توحیدی است که به معرفی انواع سازها در کرمان چون سرنا، چوغرو، چنگ قطی و ... می‌پردازد. پیش از این توحیدی از انتشار کتابی با عنوان «کرمان سرزمین سرناها» خبر داده بود، اما به گفته گردآورنده و پژوهشگر کتاب، به پیشنهاد محمدرضا درویشی، قرار است نه تنها به سرنا که به سازهای دیگر کرمان هم توجه شود.