گرگان - خبرگزاری مهر: عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي استان گلستان گفت: در استان يك هزار و 700 شركت ساختماني فعاليت مي كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حميدي عصر یکشنبه در نشست خبري هيئت مديره سازمان نظام مهندسي استان گلستان با خبرنگاران گفت: شركت هاي رتبه 3 و 4 بيشترين تعداد از اين شركت ها را شامل مي شوند و بيش از 70 درصد از كارهاي استان توسط اين شركت ها انجام مي شود و بايد به سمت استفاده از وسايل مدرن استاندارد برويم.

حميدي با اشاره به معماري اسلامي گفت: در كل كشور به سمت معماري غربي و خارج از فرهنگ بومي مي رويم و گرگان نيز از اين روند مستثني نيست و به اين سمت مي رود.
 
محمد مشكاتي نايب رييس سازمان نظام مهندسي نيز در اين جلسه ضمن تاكيد بر كسب رتبه برتر مققرات ملي ساختمان گفت: کسب اين رتبه  در قالب شاخص بندی های امتیاز آور کار راحتی نیست اما در بسياري شاخصها ما تمام و كمال با گزارش مستند وارد شده ايم.
 
وی افزود: حركت سازمان در برگزاري دوره هاي آموزشي منسجم مقررات ملي ساختمان به جا و شايسته بود و با استفاده از تخصص اساتيد مجرب و بومي استان با كمترين هزينه دوره هاي آموزشي خوبي در حد استانهاي بزرگ داشتيم.
 
در ادامه محمود صالحی، عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی گلستان  و انجمن انبوه سازان نيز گفت: در سال های قبل ودر حال حاضر حداکثر همکاری و هم گرایی در خصوص مجریان زیر صلاح در یک راستا بين سازمان و انجمن انبوه سازان انجام شد، انبوه سازان با توجه به شرايطي كه دارند امتيازاتي را كسب مي كنند و پروانه مضاعف دريافت مي كنند.