اردبیل - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: با ارزشیابی نهاد کتابخانه های کشور، قدیمی ترین کتابخانه عمومی اردبیل در بین کتابخانه های سطح استان ها به عنوان کتابخانه برتر در حوزه فرهنگی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق فرهمندامین اضافه کرد: بر این اساس کتابخانه شیخ صفی الدین اردبیلی واقع در مرکز شهر اردبیل به عنوان قدیمی ترین کتابخانه عمومی این استان در این انتخاب برگزیده شده است.

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی مکتوب و آنلاین، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری ویژه کودکان با موضوعات متنوع کتابخوانی و اطلاع رسانی مناسب به مراجعین در خصوص فعالیتهای فرهنگی را از مهمترین شاخص های این کتابخانه برای انتخاب در زمینه فرهنگی عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تلاش کتابخانه های عمومی اردبیل در خصوص توسعه کمی و کیفی فعالیتهای فرهنگی طی سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: توسعه فرهنگی کتابخانه های استان در اولویت قرار گرفته است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول کتابخانه سوم خرداد اردبیل به عنوان کتابخانه مشارکتی کشور از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی ماه های اخیر تصریح کرد: این موفقیت ها نشان می دهد که کتابخانه های عمومی در راستای توسعه گام برمی دارند.

فرهمندامین با تقدیر از کتابداران این کتابخانه و نیز تلاشهای کارشناس امور فرهنگی اظهار امیدواری کرد که این انتخاب، زمینه ساز اشتیاق بیشتر شهروندان جهت شرکت در مسابقات کتابخوانی و مشارکت فعال در فعالیتهای فرهنگی کتابخانه های عمومی استان شود.