جودوکار وزن 90- کیلوگرم تیم ملی ایران با برتری مقابل نماینده بلاروس در دیدار رده‌بندی مسابقات جهانی، با کسب مدال برنز این وزن، طلسم مدال‌آوری نوجوانان کشورمان در این رقابتها را شکست.

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده حضور ملی پوشان جودو ایران در این رقابتهای نوجوانان جهانی در حالی بسته شد که رامین صفویه بامداد امروز با 4 پیروزی و یک شکست صاحب نشان برنز شد. مدالی که برای نخستین بار در تاریخ جودو ایران به دست آمد.

وی عصر شنبه به وقت تهران مبارزات خود را با شکست نماینده مصر آغاز کرد. صفویه که دور نخست در کمتر از 90 ثانیه "یوسف فادلالا" از مصر را ضربه فنی کرده بود، در دور دوم به مصاف "اکبرجان اورازمیتوف" از ازبکستان رفت و با یک امتیاز "یوکو" پیروز شد. سپس "یانیس دجرورو" از فرانسه را نیز از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رفت.

صفویه در این مرحله با ضربه فنی نتیجه را به "کارلن پالیان" از روسیه واگذار کرد و به گروه بازنده‌ها رفت. این جودوکار خوب ایران که نمی‌خواست دست خالی به تهران بازگردد، در جدال برای کسب مدال برنز مقابل ""میکیتا سورید" از بلاروس رفت و در فاصله 2 دقیقه و 34 ثانیه، حریف خود را ضربه فنی کرد و به نشان برنز دست يافت.

در این وزن "پالیان روسی" طلا گرفت، "وانیف" دیگر روسی این وزن به نشان نقره دست يافت و صفویه به همراه "شیراکاوا" از ژاپن به صاحب مدال برنز مشترک شدند.