بجنورد - خبرگزاري مهر: رييس پليس راه خراسان شمالي گفت: ميزان تصادفات منجر به فوت در محورهاي برون شهري اين استان در ماه مبارك رمضان سال جاري به نسبت مدت مشابه سال پيش 25 درصد كاهش يافت.

سرهنگ غلامحسين علي حسين زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، از كاهش 25 درصدي تعداد تصادفات منجر به فوت در محورهاي خراسان شمالي در ماه مبارك رمضان خبر داد و افزود: در ماه رمضان سال جاري دوازده نفر در محورهاي برون شهري اين استان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

وي اظهار داشت: اين در حالي است كه در ماه رمضان سال گذشته شانزده نفر بر اثر تصادف در محورهاي برون شهري خراسان شمالي فوت كرده بودند.

کاهش 61 درصدي تلفات تصادفات درون شهري خراسان شمالی

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی نيز در اين زمينه گفت: در ماه مبارك رمضان سال جاري ميزان تلفات رانندگي در محورهاي درون شهري استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته 61 درصد كاهش يافت.

سرهنگ مهدي اسماعيلي با بيان اين مطلب اظهار داشت: در ماه رمضان سال گذشته تصادفات درون شهري در اين استان منجر به فوت هفت نفر شده بود در حالي كه اين تعداد در ماه رمضان سال جاري به دو نفر كاهش يافت.

به گفته وي اين كاهش با تلاش مضاعف و خدمات شبانه‌روزی و اجرای طرح‌های برخورد با تخلفات حادثه‌ساز توسط پلیس راهور خراسان شمالی و همكاري مردم استان حاصل شد.

سرهنگ اسماعيلي بيشترين تصادفات منجر به فوت در محورهاي درون شهري خراسان شمالي را مربوط به راكبين موتورسيكلت و عابرين پياده ذكر كرد.

وي در ادامه از کاهش 43 درصدي تلفات ناشي از وقوع تصادفات درون شهري در چهار ماه نخست سال جاري در خراسان شمالي خبر داد و افزود: طي مدت ياد شده سيزده فقره تصادف فوتي درون شهري رخ داده که متأسفانه در اين سوانح سيزده نفر نيز جان خود را از دست دادند.

سرهنگ اسماعيلي اضافه كرد: اين در حالي است كه اين تعداد در چهار ماه نخست سال گذشته 23 نفر بودند.

وي در ادامه با بيان اينكه در راستاي اجراي بند هشت قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي طي چهار ماه نخست سال جاري، با تشديد اقدامات کنترلي رانندگان 145 دستگاه خودرو که خلافي بيش از يک ميليون تومان داشتند، شناسايي شدند و از ادامه تردد آن ها در محورهاي مواصلاتي استان جلوگيري شد، تصريح كرد: طبق قانون در صورتي که مبلغ جريمه خودرويي به يك ميليون تومان برسد، پليس راهنمايي و رانندگي مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنان چه در مدت يک ماه از تاريخ ابلاغ مالک خودرو نسبت به پرداخت جريمه اقدام نکند، خودروي وي توقيف مي شود.

به گفته رييس پليس راهور خراسان شمالي با اجراي طرح انضباط ترافيکي و تشديد برخورد با رانندگان متخلف، مأموران راهور استان با اجراي اين طرح موفق شدند بيش از دو هزار دستگاه خودرو را که راننده هاي آنها مرتکب تخلفاتي چون حرکت خلاف جهت، نداشتن پلاک، به همراه نداشتن گواهي نامه، نقص فني، مخدوش بودن پلاک، سرعت و سبقت غيرمجاز و ... شده بودند، توقيف و به پارکينگ منتقل نمايند.