خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هفته چهارم لیگ برتر با شکست سپاهان و پرسپولیس، تیم‌های اول و دوم لیگ در پایان هفته سوم همراه شد تا فولاد با بردن داماش از این فرصت برای صدرنشینی استفاده کند. در این هفته تراکتورسازی با گلزنی کریمی 5 پله صعود کرد و صبا با شکست برابر استقلال 4 پله سقوط. همچنین در این هفته نخستین برد تیم‌های سایپا، ملوان و گسترش و اولین شکست تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، راه‌آهن، صنعتی و داماش رقم خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته چهارم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگا‌ه‌های کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید که شکست سپاهان اصفهان و راه‌آهن در خانه، پرسپولیس در کرج، پیروزی‌های ارزشمند فولاد، استقلال و تراکتورسازی، اولین برد تیم‌های ملوان، گسترش و سایپا در لیگ سیزدهم و چهارمین شکست فجرسپاسی اتفاقات مهم این هفته را تشکیل داد و باعث تغییرات بسیار در جدول رده‌بندی لیگ برتر شد.

در روز نخست این رقابتها که شنبه شب برگزار شد، ابتدا فولاد خوزستان در خانه با نتیجه 3 بر یک مقابل داماش به پیروزی دست یافت. این سومین پیروزی شاگردان حسین فرکی بود و باعث شد این تیم به صدرجدول صعود کند و با توجه به ناکامی سپاهان، پرسپولیس و صبای قم این صدرنشینی را در پایان دیدارهای هفته هم حفظ کرد. داماش هم بعد از 3 مساوی، نخستین شکست خود در لیگ سیزدهم را در اهواز تجربه کرد.

در دومین بازی روز اول، نبرد مردان قلعه‌نویی با شاگردان مایلی‌کهن درحالی با برتری یک بر صفر تیم استقلال به پایان رسید که مهدی رحمتی ضربه پنالتی رضا عنایتی گلزن‌ترین بازیکن ادوار لیگ برتر را مهار کرد. با این برد استقلال توانست صعود 4 پله‌ای در جدول لیگ داشته و به رده دوم برسد. صبا با این شکست از رده سوم به هفتم سقوط کرد تا بیشترین سقوط را بین تیم‌های لیگ در این هفته را داشته باشد.

روز دوم از دیدارهای این هفته با شکست یک بر صفر پرسپولیس در زمین سایپا آغاز شد. در این مسابقه که ورزشگاه انقلاب برای نخستین مرتبه میزبان سرخپوشان تهرانی بود، روزبه شاه علی‌دوست در دقیقه 30 دروازه پرسپولیس را باز کرد تا پس از 300 دقیقه دروازه سرخپوشان باز شود. این نخستین برد سایپا و اولین شکست مردان دایی در لیگ سیزدهم بود و باعث سقوط سه پله‌ای پرسپولیس و صعود 2 پله‌ای سایپا شد.

مهمترین دیدار روز دوم و یا بهتر بگوئیم هفته را هم دو تیم سپاهان و تراکتورسازی در اصفهان برگزار کردند که شاگردان مجید جلالی با گلزنی علی کریمی از روی نقطه پنالتی و گل‌نزنی مهاجمان سپاهان، با یک گل در این مسابقه پیروز شدند. این دومین پیروزی تراکتورسازی در لیگ و دومین برد متوالی آنها در شهر اصفهان بود. این نتیجه نماینده نخست تبریز را از رده هشتم به رده سوم رساند که این بیشترین صعود در بین تیم‌های لیگ در این هفته بود. سپاهان هم با این باخت 3 پله در جدول سقوط کرد.

در تبریز گسترش فولاد نخستین برد خود در لیگ سیزدهم را برابر فجرسپاسی بدست آورد، تیمی که لیگ را با 4 شکست متوالی آغاز کرده و بازگشت تلخی را برای غلامحسین پیروانی در بازگشت به شیراز رقم زد. ملوان هم با نتیجه 2 بر یک استقلال صنعتی را مغلوب کرد تا نخستین برد خود در این فصل را مقابل تماشاگرانش جشن گرفته و یک پله در جدول صعود کند.

دربی کوچک تهران هم بین دو تیم نفت و راه‌آهن در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار شد. در این بازی، نفت نیمه نخست را به میهمانش واگذار کرد اما یحیی گل‌محمدی نیمه دوم که به نیمه مربیان معروف است را از ابراهیم‌زاده برد تا این بازی با برتری 2 بر یک نفت به پایان برسد. این نخستین شکست راه‌آهن در فصل جاری بود که باعث سقوط 3 پله‌ای این تیم در جدول لیگ شد.

تنها بازی بدون برنده هفته هم بین دو تیم مس کرمان و ذوب‌آهن برگزار شد، مسابقه‌ای که با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این بازی، یاوری مقابل تیم پیشین خود ذوب‌آهن قرار گرفت که این تیم را در بازی پلی‌آف موفق کرد و در لیگ برتر نگه داشت. بوناچیچ هم که سرمربی فصل پیش مس بود، در این بازی مقابل تیم فصل قبلش قرار گرفت. به نظر می‌رسد شناخت مربیان از تیم سابق باعث نتیجه نگرفتن دو تیم شد!

نتایج کامل دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر به شرح زیر است:
* فولاد خوزستان 3 - داماش گیلان یک
گل‌ها:
لوسیانو پریرا (26 و 46) و بختیار رحمانی (53) برای فولاد - مسعود حسن‌زاده (47) برای داماش

* استقلال تهران یک - صبای قم صفر
گل:
محمد قاضی (32) برای استقلال

* سپاهان اصفهان صفر - تراکتورسازی تبریز یک
گل:
علی کریمی(70- پنالتی) برای تراکتورسازی

* گسترش فولاد تبریز 2 - فجرسپاسی شیراز صفر
گل‌ها:
مهرداد بایرامی(65) و سامان نریمان جهان(91) برای گسترش

* نفت تهران 2 - راه‌آهن سورینت یک
گل‌ها:
رضا نوروزی (52- پنالتی) و محمدامین حاج محمدی (84) برای نفت تهران - بهادر عبدی (49) برای راه‌آهن تهران

* ملوان بندرانزلی 2 - استقلال خوزستان یک
گل:
سیدجلال رافخایی (44) و مازیار زارع (87 - پنالتی) برای ملوان - ابراهیم صالحی(90) برای استقلال صنعتی

* سایپا البرز یک - پرسپولیس صفر
گل:
روزبه شاه علی‌دوست (30) برای سایپا

* مس کرمان صفر - ذوب‌آهن اصفهان صفر

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  ام تیم بازی برد تساوی باخت زده خوزده تفاضل گل امتیاز  
1 فولادخوزستان 4 3 - 1 5 3 2+ 9 3 پله صعود
2 استقلال تهران 4 3 - 1 8 5 3+ 8* 4 پله صعود
3 تراکتورسازی تبریز 4 2 1 1 6 4 2+ 7 5 پله صعود
4 سپاهان اصفهان 4 2 1 1 5 3 2+ 7 3 پله سقوط
5 پرسپولیس تهران 4 2 1 1 3 1 2+ 7 3 پله سقوط
6 نفت تهران 4 2 1 1 5 4 1+ 7 3 پله صعود
7 صبای قم 4 2 - 2 3 3 - 6 4 پله سقوط
8 راه‌آهن سورینت 4 1 2 1 4 2 2+ 5 3 پله سقوط
9 گسترش فولاد 4 1 2 1 5 4 1+ 5 2 پله صعود
10 استقلال خوزستان 4 1 2 1 4 3 1+ 5 3 پله سقوط
11 ملوان بندرانزلی 4 1 2 1 2 2 - 4* یک پله صعود
12 سایپا البرز 4 1 2 1 2 4 2- 4* 2 پله صعود
13 داماش گیلان 4 - 3 1 3 5 2- 3 3 پله سقوط
14 مس کرمان 4 - 3 1 1 3 2- 3 یک پله سقوط
15 ذوب‌آهن اصفهان 4 - 2 2 2 6 4- 2 -
16 فجرسپاسی شیراز 4 - - 4 2 8 6- - -

* با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، تیم‌های استقلال، ملوان بندرانزلی و سایپا البرز به خاطر تخلف هواداران خود به کسر یک امتیاز محکوم شدند که این امتیاز از آنها در جدول کسر شده است.