رشت – خبرگزاری مهر: نایب رئیس فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی در راستای تامین امنیت بیشتر محیط بانان در حال تهیه است تا این نیروها با پشتوانه قوی تری نسبت به وظایف خود عمل کنند.

مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار مهر به حمایت بیشتر از محیط بانان در جامعه تاکید کرد و افزود: این قشر بصورت شبانه روزی انجام وظیفه می کنند تا محیط زیست، این امانت الهی پاسداری شود.

 وی همچنین با تصریح اینکه نقش و جایگاه محیط زیست امروزه روز بر هیچکس پوشیده نیست، اظهارداشت:  محيط بانان سرباز خط مقدم حفاظت از انفال الهی هستند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: كار محيط باني حساسيت و مشكلات زيادي را دارد و موفقيت در انجام وظايفي كه همراه با مخاطرات مختلف، برخورد با متخلفان و مسائلي كه در اين حوزه كاري پيچيدگي خاص خود را دارند نيازمند همكاري و حمايت بیشتر است.

وی همچنین بر لزوم حفاظت همه جانبه از محيط زيست تأکید کرد و افزود: حفظ محيط زيست، حفظ بشريت است.

لاهوتی با اشاره به شاخص هاي توسعه پايدار گفت: پيشرفت، اقتصاد پويا و دستيابي به ساختار اجتماعي مطلوب با حفظ محيط زيست ملازمه پيدا مي كند.

وی در ادامه یادآورشد:  محیط زیست نباید تنها به اعتبارات محدود خود اکتفا کرده بلکه باید دیگر دستگاه ها را مکلف به انجام درست وظایفشان کند.